חדשות בארץ

המחבל שהשליך בקבוק תבערה לעבר חייל צה"ל – נעצר

תיעוד מתקרית השלכת בקבוק התבערה, שהתרחשה אמש סמוך לכניסה ליישוב קדומים, חולל סערה לאחר שהתברר כי החייל לא הגיב בירי מול המחבל. בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שב"כ וצה"ל, המחבל נעצר הלילה

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שב"כ וצה"ל, עצרו הלילה (ראשון) לוחמי גדוד הסיור של גולני את המחבל שהשליך אמש בקבוק תבערה לעבר חייל צה"ל. התקרית החמורה התרחשה סמוך לעמדה צבאית, הממוקמת בכניסה ליישוב קדומים שבשומרון. החשוד הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

סרטון ממצלמת אבטחה, שתיעד את התקרית, חולל סערה ברשתות החברתיות. המחבל הגיע ברכבו הפרטי אל צומת הכניסה ליישוב, ירד ממכוניתו, חצה את הכביש והתקרב אל החייל, לוחם גדס"ר גולני ששמר בצומת. הוא הוציא את בקבוק התבערה, הדליק אותו, והשליך אותו מטווח אפס לעבר החייל. החייל לא הגיב, נסוג לאחור ואפשר למחבל לברוח. בחסדי שמיים, הוא לא נפגע מבקבוק התבערה. בצה"ל אמרו, כי תפקודו של החייל בתקרית ייבדק.

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות: "‏הסיפור הזה פשוט מטורף. לוחם בגדס"ר גולני חושש לירות במחבל שמצית וזורק עליו בקת"ב מטווח אפס (מתחת לבית שלי בקדומים). אבל הלוחם הזה לא אשם. מי שאשם זו מערכת המשפט במדינת ישראל שמתנהגת כמו בסדום. מי שמעמיד לדין את אריה שיף באשמת רצח – שלא יתפלא כשלוחמים מפחדים לירות במחבלים".

עמיתו למפלגה של סמוטריץ', חבר הכנסת אופיר סופר, כתב: "צופה בסרטון לא מעט פעמים, מת למצוא הסבר למשהו שלא רואים פה. אם רק אלו הן העובדות, האירוע הזה מטריד מאוד. הקם להורגך השכם להורגו אינה רק סיסמה".

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ (הבית היהודי), מסר: "אירוע כזה חייב להיגמר עם מחבל מנוטרל, חי או מת. התגובה בסרטון מטרידה מאוד. שר הביטחון חייב לוודא שאלוף הפיקוד ומפקדי הגזרה יפיקו את הלקחים הנדרשים, בכדי שאירוע כזה לא יחזור על עצמו. תגובה כזו רק מחזקת את הטרור. צה"ל חייב להיות צבא מנצח, אין לנו אפשרות אחרת".

תגיות:בקבוק תבערהצה"לקדומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה