טורים אישיים - כללי

מי אתם, מתנגדי החיסון לקורונה, ולמה אתם נגד בריאות הציבור וחזרה לשגרה?

מתנגדי חיסון הקורונה לא רק מתנגדים לחיסון. ההתנגדות שלהם לממסד ולנורמליות החלה עוד לפני שהעטלף בסין בקע מהביצה. הם מתנגדים לגדולי ישראל, הם מתנגדים לדעת גדולי הרפואה, הם מתנגדים לכל מה שלא הם בעצמם, או למה שלא משרת אותם באופן ישיר

  • ה' טבת התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם להתחסן?

לאחרונה ראיתי מודעות רחוב ופשקווילים שיצאו נגד תכנית הטילים וההגנה של כיפת ברזל. המתנגדים טענו כי רכיב היירוט מורכב מחומרים העלולים ליצר חוסר וויסות בדיוק של התוכנה, מה שעלול להפוך את המיירט לטיל מטרה במקום להשמיד את המטרה. לטענתם אף ייתכן כי הסיכון בשימוש בכיפת ברזל רב על הסיכון של טילי החמאס, ומשכך עדיף לחדול משימוש בהם. כמו כן טענו המתנגדים כי הטילים לא הוכיחו יעילות מול טילי שיוט של האויב וכל המטרה של היצרנים היא לעשות קופה על חשבון משרד הביטחון. כשראיתי זאת אמרתי בלבי, כמה מזל יש לתושבי הדרום שמקבלי ההחלטות לא קוראים פשקווילים  ולא צריכים את הצבעת התושבים על מנת להחליט איך להגן אליהם.

כל בר דעת מבין שבשביל להיחשב בכלל שיש לך דעה בנושא כל שהוא, ראשית אתה חייב ללמוד את הנושא עליו אתה מביע את דעתך. לא ייתכן כי מי שמבין ברפואה יביע את דעתו על מכונאות רכבים, ולא ייתכן כי מהנדס יביע את דעתו בנושא נוסחאות מתמטיות, סנדלר לא ייעץ לעו"ד ועו"ד לא ייעץ לחייט, פסיכולוג לא יכול להביע דעה במטאורולוגיה ושופט לא יכול לפסוק בענייני הלכה. כל אחד יכול להביע את דעתו בנושא עליו הוא התמקצע, ובנושא אותו הוא למד על בוריו.

טוב זה לא באמת שהיו כאלה פשקווילים, אבל היה משהו ממש דומה.

עשרה חודשים שהעולם כולו, ומדינת ישראל, מתמודדים מול נגיף קטלני שהרס כל חלקה טובה, החל מחיי אדם, יותר מ-1.6 מיליון בני אדם, ואין צורך לומר ולהדגיש שגם צעירים נהרגו, וכי אם נהרגו רק מבוגרים זה בסדר?! הרי אנו מאמינים בני מאמינים האמונים על חיי אדם, נצטווינו בתורתנו הקדושה לקדש גם את חיי השעה, ואם שוכב חולה סופני בן 121 שבשלושים שנה האחרונות שכב כצמח שאין לו הופכין, מצווים אנו לחלל עליו את השבת רק בשביל להעניק לו עוד קמצוץ של חיים. וזאת מבלי להזכיר את מערכות החינוך צעירים וצעירות נערים ונערות נפשות יקרות שאיבדו את הכיוון ומתגלגלים ברחובות, במקביל לפרנסתם של מיליונים שקורסים לתוך עצמם.

יתרה מכך...

גם אם אותו אדם אכן למד והתמקצע ונהפך לפרופסור מומחה בתחום, כדוגמת פרופסור לס שעד עכשיו צווח ככרוכיא. אבל מה נעשה שיש רוב מומחים בארץ ובעולם החולקים על דעתו? בדיני נפשות נלך אחר הרוב ולא אחר דעת המיעוט.

ולעניין מתנגדי החיסון.

אם נתבונן מעט ונבדוק מי הם מקור ה"פייק ניוז" נגד החיסון, נבחין פתאום שאנשים אלו לא רק מתנגדים לחיסון, הם מתנגדים לעוד הרבה דברים שרוב המנהיגים והרבנים חולקים עליהם. ההתנגדות שלהם לממסד ולנורמליות החלה עוד לפני שהעטלף בסין בקע מהביצה. חובבי אנרכיסטיות. הם מתנגדים לגדולי ישראל, הם מתנגדים לדעת גדולי הרפואה, הם מתנגדים לכל מה שזה לא הם בעצמם או למה שלא משרת אותם באופן ישיר. אז חדלו לכם, מפיצי השמועות, או אל תחדלו, אבל שומעי השמועות - שימו לבכם שלא תחריבו את עולמו של הקדוש ברוך הוא. ייתכן שאתם לא בקבוצת סיכון ואתם חושבים שלעטלף יש קושי בזיהוי שלכם, אבל מה עם בן אדם לחברו? שכחתם שכל החיים למדנו שאנחנו בספינה אחת? עם ישראל ערבים זה לזה, אם יהודי באוגנדה במצוקה, זה פוגע בי ישירות, ואני ערב לחייו.

קל וחומר בן בנו של קל וחומר כאשר הכהן הגדול של הרפואה, הרב אלימלך פירר, חורג ממנהגו ובאופן יזום נפגש עם כל גדולי הדור של כל המגזרים ומקבל את הסכמתם לומר בשמם לעם ישראל ללכת להתחסן. מי אנחנו, שעד לפני חודשיים לא ידענו אפילו לומר את המילה מוטציה, שנביע דעה ונחליט על עצמנו, על החיים שלנו, על החיים של ילדנו, של הורינו, של שכנינו? קצת ענווה.

הרי הוכח כבר שקורונה הורגת, והוכח שהחיסון לא הורג. וגם לדעת המתנגדים לחיסון, מה שבטוח זה שלא הוכח שהחיסון הורג, וכלל הוא בידינו, "אין ספק מוציא מידי ודאי". אז מה עדיף? 

עם זאת, בל נשכח את מאמר הגמרא במסכת ברכות דף י' עמוד ב': "תנו רבנן: ששה דברים עשה חזקיהו המלך, על שלשה הודו לו ועל שלשה לא הודו לו. על שלשה הודו לו: גנז ספר רפואות - והודו לו. פירש רש"י: כדי שיבקשו רחמים". אל לנו להרפות מבעל הרחמים המשווע לתפילתנו.

בריאות.

תגיות:חיסוןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה