חדשות יהדות

הראשל"צ הגר"י יוסף בביקור בזק באיחוד האמירויות

הראשל"צ הגר"י יוסף הגיע בסוף השבוע האחרון לאיחוד האמירויות, ופעל שם רבות לקידום הכשרות, הטהרה, לימוד התורה, וצרכיה של הקהילה היהודית במדינה

  • ה' טבת התשפ"א
הראשון לציון, הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הראשון לציון, הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון הרב יצחק יוסף הוא האישיות הישראלית הבכירה ביותר שהגיעה לבקר באיחוד האמירויות מאז הסכם השלום.

הגר"י יוסף הגיע בסוף השבוע האחרון לביקור בזק במדינה הערבית, כאורחה של הקהילה היהודית במדינה בראשות הרב לוי דוכמן. הרב שהה בקהילה היהודית במהלך השבת, מסר שיעורים ואף נועד עם ראשי הקהילה. הרב התארח במתחם הקהילה היהודית, בו התארחו כ-100 יהודים מקומיים, יחד עם עוד כ-400 יהודים אחרים, רובם ישראלים, שהשתתפו בסעודת שבת מיוחדת לתיירים, כאשר את השבת המיוחדת מארגנים שלוחי חב"ד במדינה, הרב לוי ונחמי לויטין.

במהלך ביקורו, חנך הראשון לציון בניין חדש לתלמוד תורה במקום. יצוין כי כבר קיים במקום בית ספר יהודי וגן, אך בשל הביקוש הרב יש צורך במבנה גדול יותר. כן הגיע הגר"י למתחם שבו יוקם מקווה טהרה.

המקווה שיוקם באיחוד האמירויות יהיה הראשון שנבנה אי פעם במדינות המפרץ הפרסי, והוא ישמש לטבילה של נשים מכל מדינות האזור, בהן סעודיה, כוויית, בחריין, עומאן ועוד. הראשל"צ שביקר במקום  ענה על השאלה ההלכתית שהתעוררה בעת הקמת המקווה, שכן אין מים או קרח במדינה הערבית, בה שורר מזג אוויר חם במיוחד בכל ימות השנה.

במוצאי השבת החל הרב בכתיבת ספר תורה. זהו ספר התורה הראשון שנכתב אי פעם באיחוד האמירויות. כן התקיימה במקום, בהשתתפותו של הרב, תפילה מיוחדת לשלומה של משפחת המלוכה ושל אזרחי האמירויות.

בנוסף, הרב עמד על צרכי הכשרות של המדינה ובדק את סכיני השחיטה ועקב מקרוב אחר ההתנהלות של גוף הכשרות שהקים הרב דוכמן בשנים האחרונות.

"הביקור הזה מאוד מרגש את כל יהודי הקהילה - וגם מקומיים שאינם יהודים", אמר הרב לוי דוכמן, רבה של איחוד האמירויות. "זו התחלה ופרק חדש בחיי הקהילה היהודים המשגשגים כאן. אנו בטוחים כי ההדים של הביקור הזה ישפיעו על החיים היהודים באמירויות גם בעוד שנים רבות".

הבוקר, ראשון, מקיים הרב סדרת פגישות בבירת האמירויות אבו דאבי עם שרי הדתות, התרבות, הבריאות כשבמוקד השיחות יעמוד נושא הסדרת אישורי הפעילות הדתית של הקהילה היהודית באיחוד האמירויות הכוללת אישור תפילה הקמת מקווה טהרה, בית העלמין ועוד.

תגיות:הרב יצחק יוסףאיחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה