חדשות בארץ

גנץ: "לא מתכוון להחליף את ניסנקורן"

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, הבהיר כי לא יסכים לפשרה פוליטית שתכלול את העברת שר המשפטים אבי ניסנקורן מתפקידו: "הוא עושה עבודה טובה מאוד". יו"ר ימינה, נפתלי בנט, דחה את הצעת יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לריצה משותפת: "איווט, אני לא בעניין"

גנץ (צילום: David Cohen/Flash90)גנץ (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר הבוקר (רביעי) כי לא יסכים לפשרה פוליטית עם הליכוד במסגרתה יועבר שר המשפטים אבי ניסנקורן לתפקיד אחר. "אני לא מתכוון להחליף את אבי ניסנקורן", אמר בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. "הוא עושה עבודה טובה מאוד במשרד המשפטים".

"הוא לא פועל מטעם עצמו אלא מטעמי ומטעם כל כחול לבן", הוסיף גנץ. "אנחנו מחויבים לשמירה על הדמוקרטיה ועל מוסדות המשפט. אני לא מתכוון לשנות מדרכי בעניין הזה, ולכן התשובה מבחינתי מאוד ברורה".

"במקום בחירות שיקפיאו את המשק, אפשר להעביר בזמן קצר תקציב שיכלול עשרות מיליארדים של השקעה בתשתיות הכלכליות. אם זה תלוי בי – זה מה שנעשה. אני מקווה שאפשר יהיה לפתור את המשבר, ולהניח תקציב אחראי וממשלה מתפקדת לטובת כל המדינה".

"אני מתעקש על העקרונות של תקציב, ממשלה מתפקדת ותכנון לטווח ארוך, ואמשיך להיאבק עליהם", המשיך גנץ. "אני מקווה שראש הממשלה יתעשת, ויבין שהליכה לבחירות היא לא הדבר הנכון שמדינת ישראל צריכה. אין לנו כבר הרבה זמן, אבל אני מוכן לכל אפשרות".

מוקדם יותר הבוקר, אמר יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, כי ישראל נמצאת במסלול ברור לקראת בחירות. "אין מגעים, כנראה אין דרך לפתור את המשבר", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "כחול לבן נעולים, אנחנו כנראה הולכים למערכת בחירות". הוא ציין כי "יש ברירות אחרות", וטען שאפשר להגיע ל"פתרון יצירתי" במסגרתו תוארך הקדנציה של הממשלה לארבע שנים וניסנקורן יעבור למשרד אחר: "במשרד המשפטים צריך להיות מישהו שלא עוין את ראש הממשלה והליכוד", הצהיר.

"ניסיתי לקיים מגעים – ללא הצלחה", הוסיף זוהר. "ככל שמתקדם המועד, אנשים אולי יכולים להתעשת בדקה ה-90. נכון לרגע זה, אף אחד לא התעשת".

בתוך כך, יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיב הבוקר על ההצעה של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לריצה משותפת של מפלגתו עם יש עתיד, ימינה ומפלגתו החדשה של גדעון סער. "איווט, אני לא בעניין", כתב בפייסבוק. "‏צו השעה האמיתי הוא לעזור ל-800 אלף המובטלים, לא לארבעה פוליטיקאים".

תגיות:נפתלי בנטבני גנץאבי ניסנקורןאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה