חדשות בארץ

ח"כ זוהר: "אין מגעים עם כחול לבן, אנחנו בדרך לבחירות"

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר כי לא מתקיימים מגעים לפתרון המשבר הפוליטי: "כחול לבן נעולים". הוא האשים את חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון ב"תרומה אדירה" לגל הקורונה השני, והבהיר כי יפעל להכריז עליה כעל פורשת

זוהר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)זוהר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, אמר הבוקר (רביעי) כי ישראל נמצאת במסלול ברור לקראת בחירות. "אין מגעים, כנראה אין דרך לפתור את המשבר", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "כחול לבן נעולים, אנחנו כנראה הולכים למערכת בחירות".

זוהר ציין כי אינו מבין את ההיגיון של כחול לבן: "זו התאבדות פוליטית", אמר. "אנחנו לא רוצים שהכנסת תתפזר. יש ברירות אחרות, אפשר לשבת ולדבר". לדבריו, ניתן להגיע ל"פתרון יצירתי", במסגרתו תוארך הקדנציה של הממשלה לארבע שנים ושר המשפטים אבי ניסנקורן יעבור למשרד אחר: "במשרד המשפטים צריך להיות מישהו שלא עוין את ראש הממשלה והליכוד", הצהיר.

"ניסיתי לקיים מגעים – ללא הצלחה", הוסיף זוהר. "ככל שמתקדם המועד, אנשים אולי יכולים להתעשת בדקה ה-90. נכון לרגע זה, אף אחד לא התעשת".

זוהר התייחס להצעה שהפנה יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר לימינה נפתלי בנט וליו"ר תקווה חדשה גדעון סער, לרוץ יחד ברשימה אחת בבחירות לכנסת: "הם יכולים לקרוא למפלגה 'רק לא ביבי'", אמר. הוא העריך כי מדובר במהלך לא ריאלי, שלא יצא לפועל בשל האגו של ראשי המפלגות.

בהמשך הדברים תקף יו"ר סיעת הליכוד בחריפות את חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, שהודיעה אתמול על הצטרפותה למפלגתו של סער. הוא האשים כי ההתנגדות שהובילה, כיו"ר ועדת הקורונה, להחלטות שקיבלה הממשלה למאבק בנגיף תרמו "תרומה אדירה" לגל הקורונה השני, והבהיר כי יפעל להכריז עליה כחברת כנסת פורשת.

שאשא ביטון, לשעבר חברת כנסת מטעם "כולנו" בראשות משה כחלון, נכנסה לכנסת ה-23 במסגרת רשימת הליכוד אליה התמזגה מפלגתה. אתמול היא פרסמה יחד עם סער תמונה משותפת שלהם עם הכיתוב "יצאנו לדרך". על פי ההודעה המשותפת של השניים,  הוסכם ביניהם כי "בממשלה בראשות סער תכהן יפעת כמ"מ ראש הממשלה וסגניתו, ותעמוד בראש קבינט חברתי, שיוביל את העשייה בתחומים החברתיים, בדגש על חינוך, בריאות, פרנסה ורווחה".

עוד נמסר, כי סוכם שהתנועה החדשה תקדם מהלכים לשינוי שיטת הבחירות והממשל, שיכללו: הגבלת כהונה של שמונה שנים לכל היותר לראש הממשלה, שינוי שיטת הבחירות לכנסת ומתן כוח לציבור לבחירה אישית לפחות של חלק מחברי הכנסת, והעברת סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי.

בעקבות הודעתה של שאשא ביטון על הצטרפותה לסער, פנה זוהר כבר אתמול ליו"ר ועדת הכנסת, איתן גינזבורג, בבקשה לכנס את הוועדה על מנת להכריז עליה כחברת כנסת פורשת. "בעצם החלטתה לרוץ ברשימה אחרת, היא איבדה את זכותה לייצג את סיעת הליכוד בכנסת", כתב בטוויטר. 

שרת התחבורה מירי רגב כתבה: "יפעת שאשא ביטון, אם נותרה בך טיפת יושרה – התפטרי מיד מהכנסת ותחזירי את המנדט למחנה הלאומי, שעליו עשית סיבוב בשביל התועלת האישית שלך. בושה וחרפה".

חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב אף הוא על חבירתה של שאשא ביטון לסער: "אחד הפסיד תבוסה דמוקרטית מפוארת ובעט בבוחריו, והשנייה ירקה לבאר ששריינה אותה והכניסה אותה לכנסת. לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב אלא מפני שהוא מינו".

חברת הכנסת אוסנת מארק הוסיפה בציניות: "מאז פרישתו של אהוד אולמרט הליכוד לא חווה אבידה קשה כל כך כמו העזיבה של שאשא ביטון. שלום ולא להתראות".

תגיות:הליכודכחול לבןמיקי זוהריפעת שאשא ביטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה