סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: למה רק כלי תקשורת זרים מספרים לנו על הפעילות הישראלית בחו"ל?

המשלחת הרפואית של ישראל באיטליה הסובלת מגל הקורונה השני, וזו שמסייעת לנפגעי סופת ההוריקן בהונדורס. חבל שאנחנו לא יודעים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשבוע שעבר סיפר לי שגריר ישראל באיטליה, ד"ר דרור אידר, על המשלחת הישראלית הרפואית שנמצאת שם. התפלאתי שלא שמעתי עליה מספיק. מתברר ש-21 אנשי צוותים רפואיים מישראל נמצאים כעת בצפון איטליה, במחוז פיימונטה, שם הגל השני של הקורונה גובה מחיר כבד. התקשורת האיטלקית סיקרה בהתלהבות את הגעת המשלחת, שעושה שם חיל.

השבוע גיליתי שעוד משלחת ישראלית נמצאת כעת בחו"ל, בהונדורס, בלי לזכות למספיק תשומת לב. הקוראת תמר מאזור המרכז תהתה איך לא מדברים על מה שבעלה וחבריו עושים שם. סופת הוריקן פגעה בהונדורס, מדינה שהיא ידידה קרובה שלנו, וגרמה לנזק כבד, בנפש וברכוש. ישראל נרתמה מיד לעזור.

"המשלחת משקמת את ההריסות", מספרת תמר. "היא עוזרת למשפחות שלמות שישנות על מזרנים, בלי מקלחות ובלי אוכל, לחזור לחיות תחת קורת גג. בעלי הוא מהנדס, מילואימניק של יחידת החילוץ של פיקוד העורף, והוא מספר על כפרים שלמים מכוסים בבוץ, ועל כפר שנפגע קשה במיוחד, שם הם פועלים. לקח להם ארבעה ימים להגיע. ארבע טיסות אזרחיות עד הונדורס, ועוד יומיים בדרך לכפר. השבוע, תוך ארבעה ימי עבודה, יחד עם תושבי המקום, הם כבר שיקמו עשרות בתים, החליפו גגות, וגם חיברו את הכפר בחזרה למים זורמים ולביוב.

"ריגש אותם מאוד לפגוש שם מתנדבים מהקהילה היהודית בדרום אמריקה, שפשוט שמעו שמשלחת של צה"ל מגיעה, ובאו, יחד עם שגריר ישראל במקסיקו, לעזור להם. הם דאגו להם לאוכל, לפינוקים, לווי-פיי ובעיקר להעלאת המורל. לראשונה מזה חצי שנה נפתח שוב בית הכנסת היחיד בהונדורס, לתפילות שבת עבור המשלחת.

יש בהונדורס כותרות ראשיות בעיתונים על המשלחת הישראלית, ונערכו גם טקסים עם ראשי המדינה. אנחנו כאן בארץ ניזונים רק מכלי תקשורת זרים כדי לשמוע את הסיפורים המרגשים על מה שקורה שם".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירתקשורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה