חדשות בריאות

לקראת הגבלות נוספות? קרוב ל-2,300 נדבקים אתמול

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 2,279 נדבקים חדשים, המספר הגבוה ביותר מזה חודשיים. נתון זה מקרב את ישראל לרף ה-2,500, בו יוטלו מגבלות במתווה "ריסון מהודק" . המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "אסור להיכנס לשאננות בגלל החיסונים, להקפיד על המסכות ומניעת התקהלויות"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי אתמול אובחנו 2,279 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה – שיא יומי של חודשיים. נתון זה מקרב את ישראל לרף ה-2,500, בו – על פי החלטת הממשלה – יוטלו הגבלות נוספות, במתווה של "ריסון מהודק". מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם בכ-71 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 3.2%.

מספר החולים הפעילים ממשיך לעלות ועומד, נכון להבוקר, על 18,651, מתוכם 673 המאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מצבם של 344 חולים מוגדר קשה, ביניהם 130 מונשמים. 134 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה אותרו יותר מ-360 אלף נשאי קורונה בישראל. מניין הנפטרים עומד על 3,004.

כזכור, ביום חמישי שעבר החליטו שרי הממשלה שלא להטיל הגבלות נוספות במהלך ימי החנוכה, אולם קבעו כי כאשר מקדם ההדבקה (R) יעלה ל-1.32, או כשמספר הנדבקים החדשים ליום יגיע ל-2,500, תופעל התוכנית ל"ריסון מהודק" לפרק זמן של שלושה שבועות. במסגרת מתווה זה, תיאסר כל פעילות המסחר וייסגרו מקומות העבודה עם קבלת קהל. אם בתום תקופה זו מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1 או שמספר הנדבקים היומי יירד לפחות מ-1,000, הריסון המהודק ייפסק; במידה ולא – תיכנס ישראל לסגר מלא.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התייחס הבוקר להמשך העלייה בנתוני התחלואה והזהיר כי ישראל מתקדמת לסגר שלישי: "עד שהחיסונים ישפיעו יעבור זמן", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "גם אם נתחיל לחסן בשבוע הבא, ייקח מספר שבועות או אפילו חודשיים-שלושה עד שנראה השפעה מסיבית של החיסונים. בינתיים יש עלייה בתחלואה, אסור להיכנס לשאננות, חשוב להקפיד מאוד על המסכות ומניעת התקהלויות".

לקראת תחילת מבצע החיסונים בשבוע הבא, אמר גרוטו כי "יש מספיק חיסונים. כמו תמיד, יכול להיות שהימים הראשונים ייראו קצת כאוטיים, אבל אני מניח שזה יסתדר עם הזמן".

בפגישה אתמול בין נציגי קופות החולים ובכירי משרד הבריאות, סוכם כי מבצע החיסון של האוכלוסייה נגד הקורונה יחל ביום רביעי הבא, 23 בדצמבר. הצוותים הרפואיים יחוסנו כבר מיום ראשון, ובהמשך תינתן לכל אחד שירצה בכך האפשרות לקבל את החיסון. טרם הוחלט סופית האם תינתן עדיפות בתחילה לאוכלוסייה המבוגרת ולסובלים ממחלות רקע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיות האדם הראשון שיתחסן בישראל נגד קורונה. החיסון אמור להתבצע מול המצלמות, ומתוכנן להיערך במוצאי שבת. עם זאת, ייתכן שינוי במועד החיסון, שכן נתניהו נכנס אתמול לבידוד עד יום שישי לאחר שבא במגע עם חולה מאומת.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה