חדשות בעולם

בעקבות נרמול היחסים: מלך מרוקו הורה לשפץ קברי צדיקים

מלך מרוקו הורה להעביר תקציב נרחב לשם שיקום ושיפוץ אתרי מורשת יהודיים בארצו. כן יוקם מוזיאון ענק ומפואר, שיספר את סיפורה של יהדות מרוקו

  • כ"ח כסלו התשפ"א
מלך מרוקו, מוחמד השישי (צילום: shutterstock)מלך מרוקו, מוחמד השישי (צילום: shutterstock)
אא

מלך מרוקו מוחמד השישי הורה על העברת תקציב נרחב לצורך שיקום ושיפוץ אתרי מורשת יהודיים, ביניהם קברי צדיקים ובתי קברות יהודיים. עוד הורה המלך על הקמת מוזיאון ענק ומפואר על יהדות מרוקו בעיר פז. המוזיאון שיוקם בעיר פז צפוי להיפתח כבר בעוד שנתיים, והוא יציג למבקרים את סיפורה התרבותי וההיסטורי של קהילת יהודי מרוקו. לצורך הקמתו, הורה המלך על העברת תקציב נרחב.

מדובר על מספר פרויקטים תרבותיים ותיירותיים, שעתידים לשמש את הישראליים שעשויים להגיע למרוקו, לאחר הסכם היחסים בין שתי המדינות.

אתמול (ראשון) נמסר ממשרד התיירות של מרוקו כי "לחלק גדול מהישראלים יש שורשים במרוקו, ואנחנו מניחים שעתה כולם ירצו לבקר בעיר הולדתם של האבות ושל האמהות. למרוקו יש הרבה מה להציע לתייר הישראלי - אתרי מורשת, תרבות, אוכל, שווקים וחופי ים".

כזכור, הסכם ישראל–מרוקו הוא הסכם נורמליזציה שצפוי להיחתם בתום משא ומתן בין מרוקו למדינת ישראל בתיווך ארצות הברית. ההסכם הוכרז ב-10 בדצמבר 2020 והוא צפוי להיות חלק מהסכמי אברהם. מהודעת חצר המלוכה המרוקאית עלה ההסכם יכלול בשלב הראשון פתיחה הדדית של נציגויות ומשרדי מסחר והפעלת טיסות ישירות בין מרוקו לישראל.

הסכמי אברהם הם מספר הסכמים לכינון נורמליזציה ביחסים שבין ישראל למספר מדינות ערביות שנוצרו בתיווך ארצות הברית. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כינה את ההסכמים "הסכמי אברהם", על שמו של אברהם אבינו.

ההסכם נחתם ב-15 בספטמבר 2020 בבית הלבן על ידי ארצות הברית (כמתווכת), איחוד האמירויות הערביות, בחריין וישראל. בהמשך הצטרפו למהלך סודאן ומרוקו ומדינות נוספות עשויות לחתום על הסכם זה בהמשך.

תגיות:מרוקוהסכםנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה