ונשמרתם

מזעזע: אישה במצב קשה לאחר שאכלה מרק, מפטריות שקטפה ביער ירושלים

בת 58 מירושלים אושפזה בטיפול נמרץ כשהיא במצב קשה - לאחר שבישלה מרק פטריות, מפטריות שקטפה ביער ירושלים. רופאה בצוות הרופאים: "ייתכן וחל בלבול מצער ומסוכן בין הפטריות המותרות לאכילה לבין פטריות מאוד דומות. אני קוראת לכל המטיילים, גם מי שמנוסים יותר בזיהוי - היזהרו מפטריות שאחרי הגשם"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בת 58 מירושלים הובהלה ביום חמישי האחרון לבית החולים 'הדסה הר הצופים' כשהיא במצב קשה - לאחר שבישלה מרק פטריות, מפטריות שקטפה ביער ירושלים. 

האישה הגיעה לחדר המיון כשהיא סובלת מכאבי בטן, חולשה כללית והקאות, ותוך שעות ספורות אושפזה בטיפול נמרץ כשהיא במצב קשה. תשאול שערכו הרופאים עם בעלה העלה כי השניים יצאו ליער ירושלים ימים ספורים קודם לכן, וקטפו פטריות שמהן הכינה האישה מרק. ד"ר שאדן סלאמה-יוסף, מנהלת מחלקת המיון בבית החולים, אמרה כי מדובר בהרעלה שנגרמה, ככל הנראה, מפטריה רעילה. "מצבה כעת מאוד קשה. היא סובלת מפגיעה רב מערכתית בכבד, בכליה ואף מפגיעה קשה בלב, ומטופלת ביחידה לטיפול נמרץ - כשהיא מונשמת ומורדמת", אמרה הרופאה. 

עוד הוסיפה הרופאה ואמרה כי גם הבעל ועוד שישה אנשים אכלו מהמרק - אך אף אחד מהם לא נפגע כמו האישה. "חלקם לא חשים בטוב", אמרה הרופאה והוסיפה כי בעלה של האישה סיפר כי הם מרבים לקטוף פטריות ביער, ומכירים היטב את אלו שמותרות לאכילה ואת אלו שלא. ולא היה לו מושג איך זה קרה שהם קטפו גם פטריה רעילה."אני מכיר היטב את סוגי הפטריות, ויודע לזהות פטריות רעילות ולא ראיתי משהו חריג כשניקיתי אותן לקראת הבישול", אמר הבעל. לדברי הבעל, "כשהראו לי את התמונה של הפטריה הרעילה נדהמתי לנוכח העובדה שהיא מאוד דומה לפטריות שאנחנו קוטפים ואוכלים רבות. אני קורא לכולם מכל הלב, תיזהרו. אני עתיר ניסיון ועם המון ידע ובכל זאת נתקלתי לראשונה בחיי בפטרייה רעילה שלא זהיתי שכרגע מעמידה את אישתי בסכנת חיים".

הבעל ואשתו העבירו לצוות בית החולים את תמונות הפטריות שקטפו, ולדבריהם, ככל הנראה נגרם בלבול בין אלו שמותרות לאכילה לבין אלו שלא. "ייתכן וחל בלבול מצער ומסוכן בין הפטריות המותרות לאכילה לבין פטריות מאוד דומות - ככל הנראה מסוג רעיל של אמניטה. אני קוראת לכל המטיילים, גם מי שמנוסים יותר בזיהוי - היזהרו מפטריות שאחרי הגשם. הדמיון בין פטריות מותרות לאכילה לבין אלו המסוכנות - יכול להוביל לטעויות מצערות, לקריסת מערכות ולסכנת חיים של ממש".

תגיות:פטריותונשמרתםירושליםיערסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה