חדשות בארץ

האם נתניהו יצא בקרוב לביקור רשמי במצרים?

גורמים בכירים בקאהיר אמרו ל"ישראל היום", כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הזמנה רשמית מנשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, להגיע לביקור במדינה

נתניהו וא-סיסי, ארכיון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו וא-סיסי, ארכיון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי לצאת בקרוב לביקור רשמי במצרים, בעקבות הזמנה רשמית שקיבל מהנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי. כך דווח הבוקר (חמישי) לראשונה ב"ישראל היום".

על פי הדיווח, המסתמך על גורמים בכירים רשמיים בקאהיר, נתניהו וא-סיסי ידונו בין היתר בחיזוק היחסים הביטחוניים והמדיניים בין שתי המדינות. הרקע להזמנה הוא חילופי הממשל המתקרבים בארצות הברית.

כניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן מעוררת חששות במצרים, לנוכח האפשרות שממשלו יגלה עוינות כלפיה ובשל כוונתו לחזור להסכם הגרעין עם איראן. לדברי הגורמים המצריים, קאהיר מייחסת חשיבות רבה לברית הנרקמת בין ישראל והמדינות הסוניות המתונות באזור, והיא מעוניינת לתאם עמדות עמה בסוגיות אלו ואחרות.

בשיחות בין שני המנהיגים יעמדו על הפרק גם המאמצים המצריים לקדם הסדרה ברצועת עזה והאפשרות לחידוש המשא ומתן בין ישראל והרשות הפלסטינית. הרשות הודיעה בחודש שעבר על חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי עם ישראל, וזאת חצי שנה לאחר שהכריזה על הפסקתו. ההודעה הפלסטינית באה על רקע מגעים חשאיים שניהל מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, עם גורמים בכירים ברשות, במטרה לחדש את התיאום הביטחוני. ניצחונו של ביידן בבחירות בארצות הברית העניק מומנטום למגעים, והצדדים החליפו ביניהם מכתבים המכירים מחדש בהסכמים שנחתמו.

כזכור, בתחילת חודש ספטמבר שוחח נשיא מצרים בטלפון עם נתניהו, בצל ההסכם לנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות. דוברו של א-סיסי, בסאם ראדי, אמר כי "הנשיא הדגיש את תמיכתה של מצרים בכל צעד שנועד להשכין שלום באזור, באופן שישמור על זכויותיו הלגיטימיות של העם הפלסטיני, יאפשר את הקמת מדינתו העצמאית ויקנה ביטחון לישראל". א-סיסי הביע הערכה להסכם האמירתי-ישראלי, שהושג בחסות אמריקנית, ואמר כי מדובר ב"צעד בכיוון זה".

על פי הדיווחים בתקשורת המצרית, א-סיסי הדגיש כי חשוב שישראל לא תבצע צעדים חד-צדדיים, ובפרט תימנע מהחלת ריבונותה על שטחים ביהודה ושומרון, שכן צעדים אלו "יערערו את הסיכויים להשגת שלום". לדבריו, יש "לאפשר מרחב למאמצים שעושים הגורמים האזוריים והבין-לאומיים השונים לשבור את הקיפאון הנוכחי בסוגיה הפלסטינית". א-סיסי קרא לפעול לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, "כדי להגיע לפתרון צודק וכולל לסוגיה הפלסטינית, המבוסס על פתרון שתי המדינות".

מלשכת נתניהו נמסר, כי "ראש הממשלה הודה לנשיא א-סיסי על סיועה של מצרים בקידום היציבות באיזור, בייחוד בעזה, וביקש להמשיך ולסייע להשבת שבויינו ונעדרינו. המנהיגים דנו באתגרים האזוריים, בחיזוק היחסים ובשיתוף הפעולה במגוון תחומים. השניים בירכו על התפתחות היחסים עם איחוד האמירויות".

תגיות:א-סיסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה