חדשות בריאות

בעקבות הקורונה: פסק הלכה מפתיע מהגר"י זילברשטיין

"חובה להשאיר את החלונות פתוחים", פוסק הגר"י זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה, באופן נחרץ. "מי שקר לו – שיקנה תנור חימום"

  • כ"ב כסלו התשפ"א
בעיגול הגאון רבי יצחק זילברשטיין (צילום: shutterstock)בעיגול הגאון רבי יצחק זילברשטיין (צילום: shutterstock)
אא

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ורב שכונת 'רמת אלחנן' בבני ברק בפסק הלכה מפתיע וחד משמעי: "סכנת הקורונה היא סכנה הכרוכה בפיקוח נפש וממילא מחויבים להשאיר את החלון פתוח בימות החורף".

הפסק ניתן במענה לשאלת אברכים, שפנו לגר"י בשאלה מעניינת בנוגע לפתיחת חלונות בימות החורף הקרים. כידוע, על פי ההלכה, בימות החורף, כאשר קבוצת אנשים נמצאת במקום מסוים וחלק מעוניינים בחלון פתוח וחלק בחלון סגור – ההלכה פוסקת שאפילו אם רק אחד מהמתפללים מבקש לסגור את חלונות בית הכנסת – שומעין לו, כיוון שמדובר בעונת החורף.

בשנה זו התעוררה שאלה: על פי הוראות משרד הבריאות יש להותיר חלונות פתוחים, בשל סכנת נגיף הקורונה. במענה לשאלתם, פסק הרב זילברשטיין באופן נחרץ כי היות ומדובר במצב חירום יש להותיר את החלונות פתוחים גם בימי החורף, זאת בכדי שלא להגיע לחשש פיקוח נפש. "יראה לי שסכנת הקורונה היא סכנה הכרוכה בפיקוח נפש וממילא מחויבים להשאיר את החלון פתוח", כתב הרב.

הרב זילברשטיין מוסיף ומנמק בפסק ההלכה כי "לטוען שהקור מפריע לו ובימות החורף יש לסגור את החלון אם מפריע למישהו, הדבר לא נאמר בזמן סכנת קורונה, ומי שקר לו שיקנה תנור חימום ואין לו זכות לדרוש את סגירת החלון".

פסק ההלכה פורסם בימים האחרונים בבתי כנסת רבים בעיר בני ברק ובערים נוספות. 

הרב זמיר כהן עושה סדר בנושא שמסעיר את המדינה: הקורונה והחרדים. לפניכם חלק ב' - האם החרדים מדביקים את כולם? צפו ושתפו הלאה:

 

תגיות:חלוןהרב זילברשטייןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה