חדשות בריאות

יותר מ-1,800 נדבקים חדשים, הממשלה תאשר את הסגר הלילי

על פי העדכון ממשרד הבריאות, 1,837 בני אדם אובחנו אתמול כנשאי קורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 2.8%. הממשלה תאשר את החלטת קבינט הקורונה להטיל סגר לילי

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי 1,837 בני אדם אובחנו אתמול חיוביים לקורונה – מספר הנדבקים הגבוה ביותר מאז אמצע חודש אוקטובר. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על קרוב ל-66 אלף, ואחוז הבדיקות החיוביות הסתכם ב-2.8%.

13,949 בני אדם מוגדרים כחולי קורונה פעילים, מתוכם 562 מאושפזים בבתי חולים. 315 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 107 מונשמים. מפרוץ המגפה אותרו בישראל למעלה מ-347 אלף נשאי קורונה. מספר הנפטרים עומד על 2,924.

קבינט הקורונה אישר אמש להטיל סגר לילי ברחבי ישראל החל ממחר ועד סוף חודש דצמבר. ההחלטה תובא לאישור הממשלה, שתקבע את השעות בהן יחול הסגר.

על פי החלטת השרים, בשעות הסגר הלילי תיאסר פעילות מסחר ויוטלו הגבלות על תנועה בין אזורים. עם זאת, במהלך היום הקניונים והשווקים ייפתחו בהתאם לכללים שנקבעו בפיילוט הקניונים, למעט באזורים אדומים. מוסדות החינוך ימשיכו לפעול ביישובים הירוקים והצהובים, אלא אם יוטל סגר בהמשך. תוכנית "האיים הירוקים" להפעלת בתי המלון באילת ובים המלח תמשיך לפעול. 

עוד הוחלט, כי החוזרים מחו"ל, וממדינות אדומות בפרט, יחויבו בבדיקות קורונה כתנאי לקיום בידוד ביתי, ומי שיסרב להיבדק יישלח לבידוד במלונית. השרים גם אישרו פעילות מוגבלת של מוזיאונים ומוסדות תרבות, ריווח התפוסה בתחבורה הציבורית ונקיטת צעדים להגברת האכיפה והחמרת הקנסות. בהחלטה צוין, כי ההגבלות לא יפגעו בזכות ההפגנה.

בתוך כך, חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) אובחן אתמול חיובי לקורונה. "אני מרגיש בסדר עם תסמינים קלים בלבד", אמר. מדוברות הכנסת נמסר, כי בעקבות החקירה האפידמיולוגית שערכו נציגי משרד הבריאות לביטן, עלה כי יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, וחבר הכנסת אופיר כץ נדרשים להיכנס לבידוד.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה