חדשות בריאות

קבינט הקורונה אישר: סגר לילי מיום רביעי

הממשלה תאשר מחר את החלטת הקבינט, ותקבע את שעות הסגר הלילי ואת המגבלות המדויקות על התנועה. שרי הקבינט החליטו, בנוסף, כי במהלך שעות היום הקניונים והשווקים ייפתחו, למעט בערים אדומות

אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 21:33)

קבינט הקורונה אישר הערב (שני) להטיל סגר לילי ברחבי ישראל החל מיום רביעי הקרוב ועד סוף חודש דצמבר. ההחלטה תובא לאישור הממשלה, שתקבע את השעות המדויקות של הסגר הלילי. ככל הנראה, הוא יתחיל ב-18:00 או ב-19:00 בערב ויסתיים ב-05:00 או ב-06:00 בבוקר.

ההחלטה על הסגר הלילי הינה חלק מתוכנית שלושת השלבים שהוצגה על ידי המל"ל בישיבה, לבלימת המגפה והורדת מקדם ההדבקה. התוכנית אושרה עקרונית על ידי השרים, ומשרד הבריאות יביא מחר לאישור הקבינט המלצה למדדים עדכניים למעבר בין השלבים השונים.

במסגרת השלב הראשון של התוכנית, בשעות הסגר הלילי תיאסר פעילות מסחר ויוטלו הגבלות על תנועה בין אזורים, שייקבעו במדויק על ידי הממשלה. עם זאת, במהלך היום הקניונים והשווקים ייפתחו בהתאם לכללים שנקבעו בפיילוט הקניונים, למעט באזורים אדומים. מוסדות החינוך ימשיכו לפעול ביישובים הירוקים והצהובים, אלא אם יוטל סגר בהמשך. תוכנית "האיים הירוקים" להפעלת בתי המלון באילת ובים המלח תמשיך לפעול. 

עוד הוחלט, כי החוזרים מחו"ל, וממדינות אדומות בפרט, יחויבו בבדיקות קורונה כתנאי לקיום בידוד ביתי, ומי שיסרב להיבדק יישלח לבידוד במלונית. השרים גם אישרו פעילות מוגבלת של מוזיאונים ומוסדות תרבות, ריווח התפוסה בתחבורה הציבורית ונקיטת צעדים להגברת האכיפה והחמרת הקנסות. בהחלטה צוין, כי ההגבלות לא יפגעו בזכות ההפגנה.

במהלך הדיון, הביעו פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, וראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, את עמדתם כי הסגר הלילי לא יהווה גורם אפקטיבי בהורדת התחלואה, וקראו להתחיל כבר מעכשיו במתווה של "ריסון מהודק". מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, המליץ אף הוא שלא לנקוט בצעד זה, שכן לדבריו המשטרה לא תוכל לאוכפו.

שר האוצר ישראל כ"ץ בירך על ההחלטה לפתוח את הקניונים: "ההחלטה תסייע לחנויות רבות ולעובדים רבים לשוב לעבודה. אמשיך לעשות הכל למען חזרת המשק הישראלי לפעילות, תוך שמירה קפדנית על הנחיות הבריאות".

על פי השלב השני ב"תוכנית המדרגות" של המל"ל, שתאריך היעד שלו הוא ה-20 בדצמבר, אם התחלואה לא תרד ומספר הנדבקים יגיע ל-3,500 חולים חדשים ביום או שמקדם ההדבקה יהיה גבוה מ-1.35 – יופעל "ריסון מהודק", במסגרתו תיאסר כל פעילות המסחר וייסגרו מקומות העבודה עם קבלת קהל. בשלב השלישי, שתאריך היעד אליו נקבע ל-2 בינואר, אם מספר הנדבקים היומי יעלה ליותר מ-4,500 או שמקדם ההדבקה יהיה גבוה מ-1.45 – יוטל סגר מלא ברחבי הארץ.

תגיות:נגיף הקורונהקבינט הקורונהסגר לילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה