חדשות בארץ

"מטעמים אישיים": שופט בית המשפט העליון מני מזוז פורש מתפקידו

מזוז הודיע לנשיאת בית המשפט העליון ולשר המשפטים על פרישתו המוקדמת מתפקידו, וזאת לדבריו "מטעמים אישיים"

מזוז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מזוז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, הודיע היום (שני) על פרישתו מתפקידו מסיבות אישיות, וזאת חמש שנים לפני המועד הרשמי של יציאתו לגמלאות.

בהודעה שהוציא משרד המשפטים נאמר: "שופט בית המשפט העליון, השופט מני מזוז, הודיע כי קיבל החלטה אישית לפרוש מכהונתו. השופט מזוז מסר על החלטתו לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ולשר המשפטים אבי ניסנקורן, ועל פי בקשתו נקבע מועד פרישתו ל-30 באפריל 2021. נשיאת בית המשפט העליון ושר המשפטים הביעו צער על פרישתו הצפויה של השופט מזוז, ומאחלים לו הצלחה".

מזוז בן ה-65 כיהן בין השנים 2010-2004 כיועץ המשפטי לממשלה. בספטמבר 2014 הוא נבחר לכהן לשופט בבית המשפט העליון, וכעבור כחודשיים החל בתפקידו.

בהודעה מטעמו של מזוז נמסר: "בתום שש וחצי שנות כהונה בבית המשפט העליון וכארבעים שנה שאותן הקדשתי לשירות הציבורי, הגעתי מטעמים אישיים לכלל החלטה לסיים את כהונתי כשופט בית המשפט העליון. בשנים האחרונות הקדשתי את מרב זמני ומרצי לעשייה שיפוטית, ואני מודה לנשיאה, לחברותיי וחבריי השופטות והשופטים על ההזדמנות שניתנה לי לכהן לצידם ולתרום יחד עמם לקידום שלטון החוק ולשמירה על ערכי הדמוקרטיה בישראל".

במהלך כהונתו בבית המשפט העליון הביע מזוז התנגדות עקבית להריסת בתי מחבלים. עמדה זו זכתה לביקורת חריפה מצדה הימני של המפה הפוליטי ומצד בני משפחותיהם של קורבנות טרור. בחודש אוגוסט הוא היה בין שופטי הרוב, שביטלו את הצו להריסת בית המחבל שרצח את סמל-ראשון עמית בן יגאל הי"ד. בחודש שעבר הוא סבר שאין להרוס את בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד, אולם נותר בדעת מיעוט מול השופטים נועם סולברג ויעל וילנר.

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות נמסר בתגובה לפרישתו של השופט מזוז: "טוב מאוחר מאשר לעולם לא. הגיע הזמן, שמי שהעדיף להגן על הריסת בתי מחבלים על פניהם של חיילי צה"ל היה פורש מזמן. אנו מאחלים למני מזוז הצלחה באזרחות. כעת יוכל להתמודד בכל רשימה פוליטית בה יוכל להשמיע את דעותיו, ולא ישתמש בבית המשפט כדי לקדם מדיניות ואג'נדות קיצוניות".

תגיות:בית המשפט העליוןמני מזוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה