חדשות בארץ

נציגי הימין החרימו את ישיבת הוועדה לבחירת שופטים

שרת התחבורה מירי רגב וחברי הכנסת אוסנת מארק וצבי האוזר החרימו את ישיבת הוועדה, כדי לנסות ולמנוע את קידומו של השופט עבאס עאסי, בטענה לפסיקות בעייתיות שלו בעבר נגד צה"ל, המשטרה והמתיישבים. שר המשפטים אבי ניסנקורן ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, החליטו לכנס בכל זאת את הוועדה

ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שרת התחבורה מירי רגב וחברי הכנסת אוסנת מארק וצבי האוזר החרימו הערב (ראשון) את ישיבת הוועדה לבחירת שופטים, שהתכנסה לבחור כעשרים שופטים. היעדרותם של השלושה – נציגי הימין בוועדה – נועדה לנסות ולמנוע את בחירתו של שופט בית משפט השלום בירושלים, עבאס עאסי, לשופט בבית המשפט המחוזי בעיר, וזאת בשל טענות כי פסיקותיו בעבר היו מוטות נגד צה"ל, המשטרה והמתיישבים ביהודה ושומרון.

על פי הדיווח ב"ישראל היום", מועמד מעורר מחלוקת נוסף הוא עורך הדין הישאם שבאיטה, המועמד לתפקיד שופט בבית משפט השלום לענייני משפחה. שבאיטה הגיש בעבר עתירה נגד מפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, בנוגע לתנאי מחבלים בזמן מבצע חומת מגן.

בוועדה למינוי שופטים תשעה חברים, ועל פי החוק נדרשת נוכחות של שבעה מתוכם בישיבות כדי להקנות תוקף להחלטות. בדרך כלל המינויים השונים מתקבלים בהסכמה בין כל חברי הוועדה, אולם לטענתם של רגב, מארק והאוזר זו לא הושגה הפעם.

החרמת הדיון על ידי השלושה נועדה למנוע נוכחות של שבעה חברים בישיבה, אולם שר המשפטים אבי ניסנקורן, העומד בראש הוועדה, ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, החליטו בכל זאת לכנסה. הם הסתמכו בכך על חוות דעתה של יועמ"שית משרד המשפטים, עורכת הדין לאה רקובר, לפיה הסעיף בחוק המונע את כינוס הוועדה ללא השתתפות של שבעה חברים לפחות מתייחס רק למקרה בו חברים בוועדה הודיעו על התפטרותם ממנה. לאור זאת, הוועדה – בה חברים גם שופטי בית המשפט העליון עוזי פוגלמן וניל הנדל, ועורכי הדין אילנה סקר ומוחמד נעאמנה – צפויה לאשר את מינוים של עאסי ושבאיטה.

תגיות:מירי רגבצבי האוזרהוועדה לבחירת שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה