חדשות בריאות

שיעור החיוביים עלה ל-3.9%, קבינט הקורונה יתכנס

על פי נתוני משרד הבריאות, 311 חולים נמצאים במצב קשה, מתוכם 101 מונשמים. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 2,909. קבינט הקורונה יתכנס כדי לדון בצעדים למניעת המשך העלייה בתחלואה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 986 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות שפוענחו היה נמוך והסתכם ב-25,308 (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה). שיעור הבדיקות החיוביות רשם זינוק – מ-2.5% שלשום ל-3.9%.

13,189 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם מאושפזים 574. מצבם של 311 חולים מוגדר קשה, ביניהם 101 מונשמים. 88 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה אותרו בישראל 344,066 נשאי קורונה. מניין הנפטרים עומד על 2,909.

דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם שלשום, מלמד כי "נמשכת עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים – מעל אלף נדבקים ליממה, בממוצע שבועי. יתר על כן, ניכרת בימים האחרונים עלייה בחלקם של המאומתים בני 60 ומעלה מכלל המאומתים, אשר צפויה להוביל לתחלואה קשה חדשה מוגברת בימים הבאים". מומחי המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, טוענים כי "לאור התרחבות היקף ההדבקה (מגזרית, גילאית וגיאוגרפית), אין די במניעת הקלות נוספות, אלא נכון לשקול חזרה מחלק מההקלות שמומשו כבר, כדי לבלום את העלייה ולמנוע מהמגפה לצאת משליטה. על מנת להמחיש את המחיר האפשרי של העלייה בתחלואה – בשיעור הגידול הנוכחי, על כל יומיים נוספים שבהם יישמר קצב ההדבקה הקיים, יידרש יום של סגר מלא כדי להשיב את המצב לקדמותו".

קבינט הקורונה יתכנס אחר הצהריים לישיבה ראשונה מזה כשבועיים, כדי לדון בצעדים למניעת המשך העלייה בתחלואה. על הפרק תעמוד, בין היתר, סוגיית הקניונים: הפיילוט, במסגרתו נפתחו 15 קניונים ברחבי הארץ, יסתיים הלילה בחצות. במשרד הבריאות סבורים כי הוא לא רשם הצלחה, וידרשו שלא להמשיך לפתיחה נרחבת של מקומות המסחר. מנגד, משרדי האוצר והכלכלה ידרשו לפתוח את כל הקניונים. באשר לחנוכה – במשרד הבריאות לא יבקשו להטיל סגר מלא או עוצר לילי, ויסתפקו בהמלצה לבלות את ימי החג בחיק המשפחה הגרעינית.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה