חדשות בארץ

המשבר הפוליטי: גנץ וכ"ץ ידונו בתקציב

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הביטחון בני גנץ צפויים להיפגש ביום ראשון הקרוב ולדון בתקציב המדינה לשנים 2021-2020. שר הבריאות יולי אדלשטיין קרא למנוע את פיזור הכנסת: "עדיין אפשר לעצור את ההידרדרות הזאת"

גנץ וכ"ץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנץ וכ"ץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר האוצר ישראל כ"ץ פנה היום (חמישי) לשר הביטחון בני גנץ בבקשה לקיים פגישה להצגת תקציב המדינה לשנים 2021-2020, וזאת בצל המשבר הפוליטי וההחלטה שקיבלה הכנסת אתמול בקריאה טרומית על פיזורה. מלשכתו של כ"ץ נמסר, כי הפגישה צפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב.

מוקדם יותר היום, קרא שר הבריאות יולי אדלשטיין למנוע את ההליכה לבחירות מוקדמות. "את המלחמות הפוליטיות אפשר קצת לדחות", אמר בנאום שנשא בטקס בבית החולים איכילוב בתל אביב בו הוכרז על הקמת חדר מיון חדש. "זכותנו תמיד לנהל מאבקים פוליטיים. אבל יש לנו מדינה ויש לנו כרגע קורונה. אולי אפשר לדחות את המאבקים האלו קצת ולהתחשב במצב של צוותי הרפואה? לטפל בתקציב הבריאות? אולי יש מטרה נעלה מהליכה לבחירות והתכתשות פוליטית?".

אדלשטיין הוסיף כי "לא מאוחר מדי, עדיין אפשר לעצור את ההידרדרות הזאת. אני מבקש בשמי ובשם מערכת הבריאות – בואו נעצור את ההידרדרות. יש רצון להביא חיסונים בקרוב, אבל אסור שנהיה ב'אווירת סוף קורס', ויש לנו לעבור עוד תקופה לא פשוטה עד שכל האוכלוסייה תחוסן".

מוקדם יותר הבוקר, אמר יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, כי ההצעה המונחת על השולחן להעברת התקציב בתוך חודשיים הינה הצעה רצינית: "נעשה הכל למנוע את הבחירות", אמר בריאיון לגלי צה"ל, "אבל הדברים תלויים בעיקר בידיים של כחול לבן".

"אנחנו מעוניינים להעביר באופן מיידי את תקציב 2020 בכנסת ואת תקציב 2021 בממשלה", המשיך זוהר. "תקציב 2021 יגיע אל הכנסת, והכנסת תדון בו ותנסה להעביר אותו בהקדם האפשרי. זה תקציב שאמור להוציא את מדינת ישראל מהמשבר הכלכלי. כחול לבן צריכים להפסיק לעסוק בגחמות של בני גנץ להיות ראש ממשלה, ולהתמקד באיך אנחנו עושים את הדבר הנכון עבור אזרחי ישראל".

שר החינוך יואב גלנט תקף אף הוא את כחול לבן: "נכנסנו לממשלה כשני שותפים לא שווים, ולמרות זאת נכנסנו לממשלה שוויונית פריטטית עם רוטציה", אמר בריאיון לכאן ב'. "לאורך כל הדרך יש דקירות מהצד של כחול לבן, במקום ההבנה שצריך לעבוד ביחד. במקום להשפיל מבט ולהגיד 'אנחנו השותפים הקטנים', הם באים ודוקרים את הממשלה בכל מהלך. הם מסתכלים על התקציב ככלי נשק פוליטי". הוא הביע, עם זאת, תקווה כי תימצא פשרה שתמנע את הבחירות: "יש לנו הרבה מה לעשות עבור אזרחי מדינת ישראל. ההצעה לתקציב בתוך חודשיים רצינית, ואשמח אם תתקבל".

מנגד, השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, הביעה פסימיות באשר לאפשרות להחזיר את גלגל הבחירות המוקדמות לאחור: "זה די גמור", אמרה לגלי צה"ל. "אין שום סיבה לחשוב שראש הממשלה יביא תקציב בפברואר. אני לא רואה אותו אפילו בכיוון של להביא תקציב. נלך עם זה עד הסוף, התשובה היחידה שנקבל זה תקציב לשנת 2021".

תגיות:בני גנץישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה