חדשות בעולם

ביידן: אם איראן תציית להסכם הגרעין – אסיר את הסנקציות

בריאיון ל"ניו יורק טיימס", אמר הנשיא האמריקני הנבחר כי אם איראן תציית באופן קפדני למגבלות שהוטלו עליה בהסכם הגרעין, ארצות הברית תצטרף מחדש להסכם כנקודת פתיחה להמשך המשא ומתן

ביידן (צילום: שאטרסטוק)ביידן (צילום: שאטרסטוק)
אא

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר הלילה (רביעי) כי אם איראן תשוב לעמוד באופן קפדני בכל המחויבויות שנטלה על עצמה בהסכם הגרעין – ארצות הברית תחזור להסכם כנקודת פתיחה להמשך המשא ומתן ותסיר מעל איראן את הסנקציות שהטיל עליה ממשל טראמפ.

ביידן חזר בכך על העמדה שהביע בטור דעה מיוחד ב-CNN ב-13 בספטמבר. הוא הבהיר, כי על אף החששות מתוכנית הטילים הבליסטיים של איראן ומפעולות נוספות שלה לערעור היציבות, "הדרך הטובה ביותר להשיג יציבות מסוימת באזור" היא באמצעות הסכם הגרעין.

לדברי ביידן, אם איראן תצליח להשיג נשק גרעיני, הדבר ייצור לחץ כבד על סעודיה, טורקיה, מצרים ומדינות נוספות במזרח התיכון להגיע ליכולות גרעיניות צבאיות משלהן: "הדבר האחרון שאנחנו צריכים בחלק הזה של העולם הוא בנייה של יכולת גרעינית".

עוד הוסיף ביידן, כי "בהתייעצות עם בעלות בריתנו ושותפינו, אנחנו ניכנס למשא ומתן ולהסכמי המשך, כדי להדק ולהאריך את המגבלות הגרעיניות על איראן, וכן כדי לטפל בתוכנית הטילים". הוא הדגיש, כי ארצות הברית תוכל תמיד להחזיר מחדש את הסנקציות וכי איראן יודעת זאת.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר בתחילת השבוע שעבר מסר לביידן, ברקע החששות בישראל מפני חזרתה של ארצות להסכם הגרעין ממנו פרש הנשיא טראמפ במאי 2018. בנאום שנשא בשדה בוקר, בטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, אמר נתניהו: "מי שתוקף אותנו, כפי שהיה אתמול מעזה, נתקל בתגובה נחרצת. המדיניות שלנו עקבית. לא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בסוריה, לא נאפשר לגרורותיה לפעול נגדנו משטחי סוריה, לבנון או כל מקום אחר. ולא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

"אסור לחזור להסכם הגרעין הקודם", הצהיר נתניהו. "צריך להתמיד במדיניות בלתי מתפשרת, כדי להבטיח שאיראן לא תפתח נשק גרעיני ושהיא תחדל מהתנהגותה התוקפנית, כולל תמיכתה בטרור".

תגיות:איראןהסכם הגרעיןג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה