הריון ולידה

"זו עדות לכמה אלוקים הוא טוב": תינוקת נולדה מביצית שהוקפאה לפני 27 (!) שנה

שיא מעניין נשבר בחודש שעבר בטנסי שבארה"ב: תינוקת בריאה בשם מולי אוורט גיבסון הגיחה לעולם לאחר שבילתה 27 (!) שנה כעובר מוקפא (מביצית מופרית), כאשר אמה טינה הקפיאה כאשר הייתה בת 28 בלבד

אא

שיא מעניין נשבר בחודש שעבר בטנסי שבארה"ב: תינוקת בריאה בשם מולי אוורט גיבסון הגיחה לעולם לאחר שבילתה 27 (!) שנה כעובר מוקפא (מביצית מופרית), כאשר אמה טינה הייתה בת 28 בלבד. 

מי החזיקה בשיא הקודם? הנה עובדה מעניינת עוד יותר: אחותה אמה רן גיבסון, שנולדה בשנת 2017 אחרי שהוקפאה למשך יותר מ-24 שנה. 

"הקפאנו את מולי באוקטובר 1992, כעובר, ובתחילת פברואר 2020 הפשרנו אותו", מספרת מנהלת המעבדה המרכזית לעוברים בעיר. "העברנו את העובר לרחם יומיים לאחר ההפשרה".

פחות משבועיים לאחר מכן - טינה ובעלה גילו שהיא בהריון. "כולנו שמחנו עם טינה ובן וחיכינו בציפיה לבוא ילדם השני", משחזר הצוות הרפואי. "אני חושב שזו ההוכחה החיובית לכך שאף פעם לא צריך להשליך אף עובר, בטח לא בגלל שהוא 'ישן'", כך אומר ד"ר ג'פרי קינן, הרופא שהעביר את העוברים הקפואים לרחמה של טינה. "זוהי גם עדות לעבודת האמבריולוגיה המצוינת של העובדת שלנו, קרול זומפרלט. וזו עדות לכמה אלוקים הוא טוב, עדות לטובתו ואהבתו האינסופית", סיכם הרופא. 

מהי הקפאת עוברים?

ד"ר אליעזר גירש, מנהל מעבדת IVF בביה”ח על שם ברזילי משיב:"הקפאת עוברים הוא הליך של הפריה חוץ גופית שבו מקפיאים עוברים באיכות טובה לשימוש עתידי. ההקפאה מונעת שאיבות חוזרות ומאפשרת הריון גם לאחר טיפולים רפואיים הפוגעים בפוריות. כאשר נשארים עוברים עודפים באיכות טובה עם פוטנציאל להריון, ניתן לשמרם בהקפאה במעבדה לשימוש עתידני".

מה ההלכה אומרת על הקפאת עוברים?

הרב אודי רט ממכון פועה משיב: "אחד היתרונות של טיפולי פיריון (ולעיתים עלול להיות גם חיסרון) הוא שבטיפול אחד ניתן להפיק מספר עוברים והדבר מהווה חיסכון במישור הפיזי, הרפואי ועוד ביחס לטיפולים לאחר מכן. אבל במידה ולא יצלח הטיפול או שיהא צורך בסיוע גם לאחר מכן, הדבר יסייע לנו להגיע שוב לפיריון בע"ה.
כמובן, שיש לבצע את הטיפול תחת פיקוח הלכתי של מכון פועה וגם העוברים נשמרים במיכלים מיוחדים הנעולים ע"י מכון פועה, כך שאין כל חשש לבלבול או לשימוש אחר בטעות, שלא חלילה בעוברים אלו".

האם מותר להשמיד עוברים מוקפאים?

הרב הדיין יהודה יאיר בן מנחם משיב: "ביחס לעובר שמלאו לו 40 יום ברחם, האיסור להרגו הוא "מדאורייתא" (מהתורה). עובר כזה מוגדר "נפש" והאיסור להפילו נלמד מהפסוק "שֹׁפך דם האדם באדם דמו יִשָּׁפך". בביטוי "האדם באדם", קבעה הגמרא, הכוונה לעובר. במקרה זה הפלה אפשרית רק אם העובר מסכן את חיי האם. גם עובר שטרם מלאו לו 40 יום אסור להפיל. עובר זה נחשב מבחינה הלכתית כ'זרע לנפש'"

תגיות:לידהאישהתינוקותגיל המעברביציותנסהקפאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה