חדשות בריאות

"יעיל ב-94.1%": מודרנה תגיש היום ל-FDA בקשה לאישור חירום בחיסון לקורונה

חברת מודרנה עדכנה כי החיסון שפיתחה לקורונה גילה יעילות של 94.1%. בכוונת החברה להגיש כבר היום בקשה ל-FDA לקבלת אישור חירום לשימוש בחיסון

(אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90)(אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת מודרנה הודיעה בצהריים (שני), כי תגיש כבר היום למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בקשה לאישור חירום בחיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה. החברה עדכנה את תוצאות השלב השלישי של הניסוי הקליני שערכה בחיסון, מהן עולה כי הוא נמצא יעיל ב-94.1% – הרבה מעל לרמת הסף של 50% שהוגדרה על ידי ה-FDA. בהודעה הראשונית של החברה, שנמסרה לפני שבועיים, צוין כי החיסון יעיל ב-94.5%.

בשלב השלישי של הניסוי השתתפו למעלה מ-30 אלף מתנדבים. על פי הודעת החברה, החיסון גילה יעילות של 100% במניעת תחלואה קשה. עוד הודגש, כי היעילות באה לידי ביטוי בכל קבוצות הגיל, ללא הבדל מין ומוצא אתני. בקרב הנסיינים לא אובחנו תופעות לוואי משמעותיות.

כזכור, בחודש יוני חתמה ישראל עם מודרנה על הסכם אופציה לאספקת חיסונים. לפני כשבועיים, לאחר פרסום תוצאות הניסוי הראשוניות, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנכ"ל החברה, סטפן באנסל, על מנת לקדם רכישה של חיסונים נוספים מעבר למה שסוכם.

לפני כשבוע וחצי פנו חברות פייזר וביונטק ל-FDA בבקשה להעניק להן אישור חירום לשימוש בחיסון שפיתחו נגד קורונה, וזאת לאחר שעדכנו כי בניסוי שערכו אובחנה יעילות של 95% לחיסון. לישראל הסכם חתום עם פייזר לאספקת 8 מיליון מנות חיסון עבור 4 מיליון אזרחים.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה