חדשות בארץ

מנהל המכון הביולוגי: חיסון ישראלי לקורונה – החל מקיץ 2021

פרופ' שמואל שפירא, שהשתתף בדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה, אמר כי למכון יש יכולת לייצר 15 מיליון חיסונים: "החיסון שלנו הוא רגל בטוחה על הקרקע"

חיסון לקורונה, אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)חיסון לקורונה, אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

מנהל המכון הביולוגי, פרופ' שמואל שפירא, העריך היום (שני) כי החיסון לקורונה שפותח על ידי המכון יינתן מתחילת קיץ 2021. "יש לנו את היכולת לייצר 15 מיליון חיסונים לטובת כל אזרחי ישראל, והמחויבות האתית והמקצועית שלנו גבוהה מאוד", אמר בדיון של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת שעסק בנושא חיסוני הקורונה.

לקראת השלב השני בניסוי הקליני, שיחל בעוד כעשרה ימים, ציין שפירא כי המכון נתקל ברגולציה מחמירה יותר מאשר חברות אחרות. לדבריו, רגולציית יתר זו גרמה לכך שהשלב השלישי של הניסוי צפוי להתחיל רק בחודש אפריל 2021. "החיסון שלנו הוא רגל בטוחה על הקרקע", הצהיר. "לנו אין מניות ואין לנו כל שיקולים כלכליים בחיסונים, אלא רק טובת אזרחי ישראל. האמת המדעית היא תנצח. אנחנו לא ציפורים על העץ אלא רגל מדעית על הקרקע".

"אנשים יבינו שכאן יש אינטרס מדעי פרופר, ואנשים יאמינו לחיסון שלנו", הוסיף מנהל המכון הביולוגי בהתייחסו להסכמים שחתמה ישראל עם חברות בעולם לרכישת חיסונים. "מחזרים אחרינו מדינות מכל העולם ורוצים להשתתף בניסוי שלנו. אנשים רבים ממדינת ישראל, כולל בכירים במערך הבריאות, רוצים להשתלב בשלב השני של ניסוי החיסון שלנו".

ביום חמישי שעבר הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין לסיור במרכז הלוגיסטי "טבע סל"א" בשוהם, שעתיד לקלוט, לאחסן ולשנע את החיסונים נגד קורונה בתנאים מיוחדים. "אני מתרשם שיש פה מפעל ברמה עולמית", אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת בתום הביקור. "מרכז לוגיסטי שמנוהל היטב, ויכול לקלוט את מיליוני החיסונים שאנחנו מביאים למדינת ישראל על מנת לסיים את המגפה. אנחנו ערוכים כאן היטב. יהיו לנו מיליוני חיסונים, וכל אזרח שיחפוץ בכך יוכל להתחסן – ויותר מפעם אחת. ממה שראינו כאן היום, אין לנו שום מגבלה לוגיסטית לשימור, הקפאה וחלוקה של החיסונים הללו. זו בשורה חשובה מאוד לקראת סיום המגפה במדינת ישראל".

תגיות:חיסוןנגיף הקורונההמכון הביולוגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה