חדשות בריאות

נתניהו: "אנחנו בדרך ליציאה מהמגפה"

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין ביקרו במרכז הלוגיסטי "טבע סל"א", שעתיד לקלוט, לאחסן ולשנע את החיסונים נגד קורונה בתנאים מיוחדים. נתניהו: "יש פה מפעל ברמה עולמית. אין לנו שום מגבלה לוגיסטית לשימור, הקפאה וחלוקה של החיסונים"

נתניהו ואדלשטיין, היום (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)נתניהו ואדלשטיין, היום (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיירו הבוקר (חמישי) במרכז הלוגיסטי "טבע סל"א" בשוהם, שעתיד לקלוט, לאחסן ולשנע את החיסונים נגד קורונה בתנאים מיוחדים. במהלך הסיור שמעו השניים סקירה ממנכ"ל טבע ישראל, יוסי אופק, על ההיערכות במקום לקראת הגעת החיסונים ועל תנאי הקירור המיוחדים והשינוע למעבדות.

"אני מתרשם שיש פה מפעל ברמה עולמית", אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת בתום הביקור. "מרכז לוגיסטי שמנוהל היטב, ויכול לקלוט את מיליוני החיסונים שאנחנו מביאים למדינת ישראל על מנת לסיים את המגפה. אנחנו ערוכים כאן היטב. יהיו לנו מיליוני חיסונים, וכל אזרח שיחפוץ בכך יוכל להתחסן – ויותר מפעם אחת. ממה שראינו כאן היום, אין לנו שום מגבלה לוגיסטית לשימור, הקפאה וחלוקה של החיסונים הללו. זו בשורה חשובה מאוד לקראת סיום המגפה במדינת ישראל".

"בשבוע הבא שר הבריאות יביא צוות מקצועי שיציג לי ולשר הביטחון את ההמלצות לגבי אופן חלוקת החיסונים", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו בדרך ליציאה מהמגפה. זה יקח עוד קצת זמן, כמה חודשים. זה דורש גם את שיתוף הפעולה והמשך המשמעת של אזרחי ישראל. אבל אם נפעל יחד, כמו שפעלנו עד עכשיו, אנחנו בדרך החוצה מהמגפה. פה לא רואים את האור בקצה המנהרה – רואים כאן אבוקה גדולה מאוד".

אדלשטיין ציין, כי ההודעות שהתפרסמו בשבועות האחרונים על חתימת הסכמים עם חברות לרכישת החיסון הן "חלק מתהליך שהתחיל לפני כמה חודשים בעבודה מקצועית ומסורה במשרד הבריאות. ברגע שחותמים על החוזה – העבודה לא רק מסתיימת, אלא מתעצמת. עכשיו יש את כל השאלות הלכאורה שגרתיות – הובלה, אחסון, חלוקה, מתן החיסון עצמו, תעדוף. כל הדברים האלה דורשים מאמץ לוגיסטי ענקי".

שר הבריאות הדגיש, כי "על מנת להגיע לחיסון, כולנו צריכים לזכור שיש לפנינו כמה חודשים לא פשוטים לעבור, ורק באמצעות שיתוף פעולה של הציבור – עם המסכה וריחוק חברתי, שמירה על הכללים הבריאותיים – נוכל לחיות חיים סבירים בצל הקורונה עד שנצא מהמשבר".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה