חדשות בארץ

כוכבי בגבול הצפון: "נמשיך לפעול בעוצמה נגד ההתבססות האיראנית בסוריה"

בצל המתיחות הגוברת מול איראן, הגיע הרמטכ"ל אביב כוכבי לביקור בגבול הצפון: "נמשיך לשמור על מוכנות מלאה נגד כל גילוי של תוקפנות כלפינו"

כוכבי, היום (צילום: דובר צה"ל)כוכבי, היום (צילום: דובר צה"ל)
אא

כוכבי בצפון, היום (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע היום (ראשון) לסיור בגבול הצפון, וזאת ברקע המתיחות הגוברת מול איראן, בעקבות חיסולו של מדען הגרעין האיראני הבכיר, מוחסן פח'ריזאדה, חיסול אותו מייחסים באיראן לישראל.

כוכבי ביקר בעוצבת "הבשן" וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד העוצבה, תת-אלוף רומן גופמן, ומפקדים נוספים. הרמטכ"ל סייר בגזרה, ושוחח עם המפקדים והלוחמים על מוכנות הכוחות לתרחישים שונים בחזית מול הגבול הסורי. "אנו נמצאים בשגרה מלאה, אך ערים להתפתחויות האפשריות במרחב", אמר.

"באתי לכאן כדי לעמוד על המצב הביטחוני בדגש להתבססות האיראנית בסוריה", הוסיף כוכבי. שבוע וחצי לאחר חשיפת זירת המטענים בשטח ישראל ותקיפת התגובה הישראלית נגד מטרות איראניות וסוריות, הצהיר הרמטכ"ל: "המסר שלנו חד – נמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה, ונמשיך לשמור על מוכנות מלאה נגד כל גילוי של תוקפנות כלפינו".

כזכור, לפני כשבוע וחצי תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא סוריה, וזאת בתגובה להנחת מטענים בשטח ישראל בדרום רמת הגולן. דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, מסר כי התקיפה כללה שמונה יעדים, מאזור הגבול ועד למרחב דמשק, ביניהם – מפקדה ראשית של הכוחות האיראניים בסמוך לשדה התעופה הבין-לאומי של דמשק; אתר צבאי חשאי, המשמש למגורי בכירי כוח קודס מדרום-מזרח לדמשק; מפקדת דיוויזיה 7 ברמת הגולן הסורית, ממנה מקודמים פיגועי טרור; וסוללות של טילי קרקע-אוויר מתקדמים.

בעקבות התקיפה, דיווחו כלי התקשורת בסוריה על שלושה חיילים סוריים הרוגים. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם טען כי בתקיפה נהרגו עשרה בני אדם, מתוכם חמישה מאנשי כוח קודס האיראני.

מאוחר יותר פרסם צה"ל תמונות, המתעדות את הנזקים שנגרמו כתוצאה מתקיפת חיל האוויר. בצה"ל חשפו, כי היחידה העומדת מאחורי הנחת מטעני החבלה בדרום הרמה היא שלוחה של יחידה 840 – יחידת טרור איראנית, המוכוונת על ידי כוח קודס. היחידה המבצעית, החשאית יחסית, אחראית בין השאר לתכנון ולהקמת תשתיות טרור מחוץ לאיראן, ופועלת נגד מטרות מערביות ונגד יעדים של האופוזיציה למשטר האייתוללות.

תגיות:איראןאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה