חדשות בריאות

הבוקר: תלמידי י’-י"ב חזרו לבתי הספר

לאחר חודשים ארוכים של למידה מרחוק, חזרו תלמידי כיתות י'-י"ב לבתי הספר במתווה לימודים חלקי. בשבוע הבא צפויות לחזור כיתות ז'-ט'. במהלך חופשת החנוכה יופעלו "בתי ספר של החגים" בגני הילדים ובכיתות א'-ב' למשך חמישה ימים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

כ-400 אלף תלמידי כיתות י'-י"ב חזרו הבוקר (ראשון) לספסל הלימודים, זאת לאחר חודשים ארוכים של ישיבה בבית ולמידה מרחוק. בעוד שבוע מתוכננים להצטרף אליהם כ-423 אלף תלמידי כיתות ז'-ט'. בשלב זה, הלימודים מתחדשים בערים ירוקות וצהובות, בהן התחלואה נמוכה.

על פי המתווה שגיבש משרד החינוך, תלמידי י'-י"ב ילמדו לפחות יומיים בשבוע בבתי הספר, וימשיכו בשאר הימים בלימודים מרחוק. הלימודים יתקיימו בחצאי כיתות, בקפסולות של עד 20 תלמידים. ניתן לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח, בקבוצות של עד 19 תלמידים ובכפוף לתקנות.

עוד קובע המתווה, כי התלמידים יוכלו לעבור בין שתי קפסולות בלבד, והמורים יוכלו ללמד בארבע קבוצות לכל היותר. מכיוון שבבתי הספר התיכוניים הלמידה מתקיימת במגמות ובהקבצות, המשמעות היא שצוותי ההוראה לא יוכלו לספק לתלמידים את מלוא שעות הלימוד במקצועות השונים.

שרי האוצר והחינוך ויו"ר השלטון המקומי סיכמו שלשום, כי במהלך חופשת החנוכה יופעלו "בתי הספר של החגים" למשך חמישה ימים. התוכנית תחול על גני הילדים וכיתות א'-ב' בלבד – בגנים מהשעה 07:30 ועד 13:00, ובכיתות א'-ב בין השעות 08:00-13:00. השתתפות ההורים בתשלום תיקבע על פי אשכולות למ"ס של היישוב בו הם מתגוררים: אשכולות למ"ס 1 עד 4 (הנמוכים ביותר) לא יידרשו לשלם כלל; אשכולות למ"ס 5 עד 7 ישלמו 20 שקל ליום פעילות; ואשכולות למ"ס 8 עד 10 ישלמו סכום של 30 שקל עבור יום פעילות.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 569 נדבקים חדשים בקורונה. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות היה נמוך יחסית והסתכם ב-17,126, אולם שיעור הבדיקות החיוביות זינק ל-3.3%, זאת לאחר ששלשום עמד אחוז החיוביים על 2.2%.

במספר החולים הפעילים נרשמה עלייה ל-9,923, מתוכם 510 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 273 חולים מוגדר קשה, ביניהם 112 מונשמים.

מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 334,988 נשאי קורונה. מניין הנפטרים עומד על 2,854.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה