חדשות בעולם

חיסול מטווח אפס: כך נורה מוחסן פחריזאדה, ראש תכנית הגרעין האיראנית

מוחסן פחריזאדה, מי שנחשב ל'יעד מספר 1' של המוסד הישראלי והוגדר 'כאבי הגרעין האיראני', חוסל בסמוך לכניסת שבת מטווח אפס. פחריזאדה חוסל בעת שנסע במכונית משוריינת בעיר אבסארד שממזרח לטהרן

  • י"ב כסלו התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מוחסן פחריזאדה, מי שנחשב ל'יעד מספר 1' של המוסד הישראלי והוגדר 'כאבי הגרעין האיראני', חוסל בסמוך לכניסת שבת בעת שנסע מכונית משוריינת בעיר אבסארד שממזרח לעיר טהרן.

על פי הדיווחים בתקשורת הזרה, פחריזאדה נסע במכונית משוריינת יחד עם שומרי ראשו, כאשר חומרי נפץ שהוטמנו מתחת לערימת עצים שהונחה על כלי רכב מסחרי ישן – התפוצצו בעוצמה אדירה. הפיצוץ גרם לעצירת המכונית של פחריזאדה, ואז חמישה חמושים ריססו את פחריזאדה, הוא פונה לבית חולים במסוק, שם קבעו הרופאים את מותו.

בישראל ובארה"ב מסרבים להתייחס לדיווח על החיסול הדרמטי, אך נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שיתף ציוץ בעברית שדיווח על החיסול הדרמטי בסמוך לטהרן.

שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, אמר לאחר החיסול כי: "טרוריסטים רצחו היום מדען איראני בכיר. המעשה הפחדני - עם סימנים ברורים למעורבות ישראלית - מראה על חרחור מלחמה על ידי פושעים. איראן קוראת לקהילה הבינלאומית - ובמיוחד לאיחוד האירופי - להפסיק עם המוסר הכפול ולגנות את מעשה הטרור הזה".

עלי חמינאי, המנהיג הרוחני העליון של איראן, כתב בטוויטר: "אחד המדענים המבטיחים שלנו בתחום הגרעין וההגנה נרצח על-ידי מתנקשים אלימים, הישגיו המדעיים גרמו לו לשלם על כך בחייו ולזכות בתואר שהיד".

חסן רוחאני, נשיא איראן, האשים את מדינת ישראל בחיסול ואיים בתגובה: "החיסול לא יאט את קצב העבודה על התוכנית הגרעינית, החיסול מראה את עומק הייאוש של האויב".

היועץ הצבאי של המנהיג העליון האייתולה חמינאי, חוסיין דהקאן, איים על ישראל ואמר: "נרדוף אחר הרוצחים של השהיד ונגרום להם להתחרט על מעשיהם", דהקאן אמור להתמודד בשנה הבאה על הנשיאותץ

מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי הגיב על כך ואמר כי "ההתנקשות במדעני הגרעין היא התמודדות אלימה למנוע מאיתנו גישה למדע המודרני".

על פי הדיווח בכלי תקשורת איראניים, שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, כינה את היורים "טרוריסטים" וכתב בטוויטר כי "הפחדנות לצד אינדיקציות רציניות למעורבות ישראלית, מעידה על נואשות, איראן קוראת לקהילה הבינלאומית ולאיחוד האירופי לשים סוף לסטנדרטים הכפולים הללו ולגנות את הפעולה הזו".

ארה"ב הרשמית לא הגיבה על החיסול באיראן, אך הנשיא טראמפ שיתף ציוצים בנושא, כולל של העיתונאי הישראלי, יוסי מלמן, בישראל הרשמית דממה מוחלטת.

יצויין כי פחריזאדה היה המדען היחיד שנתניהו הזכיר את שמו במסיבת העיתונאים הדרמטית ב-2018, בה נחשפו מסמכי הגרעין של איראן: "הוא אמר", ציטט נתניהו את פחריזאדה: "'המטרה הכללית היא להודיע על סגירת פרויקט אמאד', אבל אז הוסיף 'פעילות מיוחדת..', אתם יודעים מה זה אומר, 'פעילויות מיוחדות יבוצעו במסגרת פיתוח הידע המדעי'". נתניהו חזר על שמו ואמר: "פחריזאדה, תזכרו את השם הזה".

תגיות:איראןחיסולישראלמוחסן פחריזאדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה