חדשות בארץ

ההרוגים בהתרסקות המטוס – מדריך וחניך בקורס טיס של חיל האוויר

קצין צה"ל במילואים, ששירת כמדריך טיסה, וחייל צה"ל ששירת כחניך בקורס טיס נהרגו במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ. המטוס מדגם סנונית יצא מבסיס חצרים, התרסק סמוך לרהט ועלה בלהבות. מפקד חיל האוויר הורה על הקמת צוות תחקיר לבחינת נסיבות האירוע, ועצר את טיסות האימונים וההכשרות בחיל

זירת ההתרסקות (צילום: דוברות איחוד הצלה)זירת ההתרסקות (צילום: דוברות איחוד הצלה)
אא

קצין צה"ל במילואים, ששירת כמדריך טיסה, וחייל צה"ל ששירת כחניך בקורס טיס מבית הספר לטיסה של חיל האוויר הם שני ההרוגים בהתרסקות הבוקר (שלישי) של מטוס קל בשטח פתוח בדרום הארץ. כך מסר דובר צה"ל.

בשלב זה לא ברור האם ההתרסקות נגרמה כתוצאה מתקלה טכנית או מטעות אנוש. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבחינת נסיבות האירוע. הוא החליט, בנוסף, על עוצר טיסות אימונים והכשרות בחיל האוויר עד להודעה חדשה.

התרסקות המטוס אירעה במהלך טיסת אימון, אליה יצאו הקצין והחניך מבסיס חצרים. הקצין היה טייס מנוסה של מטוס F-16, שהשתחרר לא מזמן משירות קבע, והצוער היה בשלב המכין של קורס הטיס. השניים טסו במטוס אימונים מדגם סנונית של בית הספר לטיסה, בו נעשה שימוש בתחילת הקורס. מהתחקיר הראשוני עולה, כי מסלול הטיסה נעשה בנתיב קבוע המתבצע במהלך האימונים, וכי לא התקבל דיווח כל שהוא מצוות המטוס. תאונה קטלנית דומה במסגרת אימונים אירעה בשנת 2008, כאשר מדריך טיסה וחניכו נהרגו בהתרסקות מטוס צוקית.

מטוס הסנונית התרסק ועלה בלהבות בסביבות השעה 11:30 סמוך לרהט. כוחות חילוץ והצלה צבאיים ואזרחיים, שהוזנקו לזירה, נאלצו לקבוע את מותם של הקצין וחניך הטיסה.

פראמדיק מוטס במסוק מד"א, רפי שבע, סיפר: "קיבלנו קריאה על כלי טיס שהתרסק בשטח פתוח, ומיד הוזנקנו למקום במסוק מד"א. עוד מהשמיים ראינו את את העשן הסמיך. כשנחתנו בסמוך למקום ראינו את המטוס ובתוכו שני הפצועים מחוסרי הכרה. ניסינו לראות אם ניתן להציל אותם, אבל הם היו ללא סימני חיים וכפי הנראה נהרגו במקום ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

תגיות:חיל האווירתאונת אימונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה