חדשות בארץ

נתניהו ובן זאיד – מועמדים לפרס נובל לשלום

הלורד דיוויד טרימבל, השר הראשון של צפון אירלנד שזכה ב-1998 בפרס נובל לשלום, הגיש לוועדת הפרס את מועמדותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל השייח' מוחמד בן זאיד, יורש העצר של אבו דאבי

נתניהו בטקס בבית הלבן, 15 בספטמבר 2020 (צילום: Noam Galai, shutterstock)נתניהו בטקס בבית הלבן, 15 בספטמבר 2020 (צילום: Noam Galai, shutterstock)
אא

זוכה פרס נובל לשלום, הלורד דייוויד טרימבל, הגיש היום (שלישי) את מועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבלת פרס נובל לשלום, יחד עם השייח' מוחמד בן זאיד, יורש העצר של אבו דאבי. כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.

הלורד טרימבל, השר הראשון של צפון אירלנד, זכה בפרס נובל לשלום בשנת 1998 בשל מאמציו למצוא פתרון של שלום לסכסוך בצפון אירלנד. בהתאם לכללי ועדת פרס נובל, היות וטרימבל הינו זוכה פרס נובל לשלום, החלטתו להגיש את מועמדותו של ראש הממשלה תביא את הוועדה לדון בנושא.

כזכור, יום לאחר חתימת ההסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, בטקס שנערך לפני כחודשיים בבית הלבן, הוגש שמו של נתניהו כמועמד לפרס היוקרתי. את המועמדות הציג חבר פרלמנט באיטליה, פאולו גרימולדי, שנימק זאת בטוויטר: "למה? בגלל הפיוס עם האמירויות; הפיוס עם בחריין; הדיאלוג עם סעודיה ופתיחת המרחב האווירי הסעודי למטוסים, שמייצרים דיונים על הכרה הדדית. זה היסטורי. תודה גם לטראמפ".

שבוע קודם לכן, הגיש חבר פרלמנט בנורבגיה, כריסטיאן טיבינג-גיירדה, את שמו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כמועמד לפרס נובל לשלום. "אני חושב שטראמפ פעל ליצור שלום בין האומות יותר מכל מועמד אחר לפרס בקטגוריית השלום", אמר בריאיון לרשת "פוקס ניוז". הוא הדגיש כי אינו "תומך נלהב" של טראמפ, אולם "הוועדה צריכה לבחון את העובדות ולשפוט אותו על סמך העובדות, ולא על פי הדרך בה הוא מתנהג לפעמים. האנשים שקיבלו את הפרס לשלום בשנים האחרונות עשו הרבה פחות מדונלד טראמפ".

במכתב הנימוקים שמסר לוועדה, שיבח טיבינג-גיירדה את טראמפ על המאמצים שהוא משקיע לכונן שלום: "צפוי כי מדינות נוספות במזרח התיכון ילכו בעקבות איחוד האמירויות, כך שהסכם זה יכול להפוך את המזרח התיכון לאזור של שיתוף פעולה ושגשוג". חבר הפרלמנט הנורבגי הוסיף כי הנשיא האמריקני פעל לפתרונם של מוקדי סכסוך נוספים בעולם, ביניהם הסכסוך בין הודו ופקיסטן באזור קשמיר והסכסוך בין צפון קוריאה ודרום קוריאה. עוד ציין, כי טראמפ הסיג את כוחות הצבא האמריקני מהמזרח התיכון.

תגיות:פרס נובל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה