חדשות בארץ

בעקבות ההסכמים עם האמירויות ובחריין: נתניהו – מועמד לפרס נובל לשלום

חבר הפרלמנט האיטלקי, פאולו גרימולדי, הגיש את מועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרס נובל לשלום, בעקבות ההסכמים לנרמול היחסים עם איחוד האמירויות ובחריין: "זה היסטורי"

נתניהו, טראמפ ושרי החוץ של איחוד האמירויות ובחריין, אתמול (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו, טראמפ ושרי החוץ של איחוד האמירויות ובחריין, אתמול (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוגש היום (רביעי) כמועמד לפרס נובל לשלום, זאת בעקבות ההסכמים לנרמול היחסים שנחתמו אמש בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין.

מועמדותו של נתניהו לפרס היוקרתי הוגשה לוועדה האחראית בנורבגיה על ידי חבר פרלמנט באיטליה, פאולו גרימולדי. "הגשתי את מועמדותו של נתניהו לפרס נובל לשלום", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "למה? בגלל הפיוס עם האמירויות; הפיוס עם בחריין; הדיאלוג עם סעודיה ופתיחת המרחב האווירי הסעודי למטוסים, שמייצרים דיונים על הכרה הדדית. זה היסטורי. תודה גם לטראמפ".

כזכור, חבר הפרלמנט הנורבגי כריסטיאן טיבינג-גיירדה הגיש בשבוע שעבר את שמו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כמועמד לפרס נובל, וזאת בעקבות הסכם הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות שהושג בתיווכו. "אני חושב שטראמפ פעל ליצור שלום בין האומות יותר מכל מועמד אחר לפרס בקטגוריית השלום", אמר בריאיון לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית. הוא הדגיש כי אינו "תומך נלהב" של טראמפ, אולם "הוועדה צריכה לבחון את העובדות ולשפוט אותו על סמך העובדות, ולא על פי הדרך בה הוא מתנהג לפעמים. האנשים שקיבלו את הפרס לשלום בשנים האחרונות עשו הרבה פחות מדונלד טראמפ".

במכתב הנימוקים שמסר לוועדה, שיבח טיבינג-גיירדה את טראמפ על המאמצים שהוא משקיע לכונן שלום: "צפוי כי מדינות נוספות במזרח התיכון ילכו בעקבות איחוד האמירויות, כך שהסכם זה יכול להפוך את המזרח התיכון לאזור של שיתוף פעולה ושגשוג". חבר הפרלמנט הנורבגי הוסיף כי הנשיא האמריקני פעל לפתרונם של מוקדי סכסוך נוספים בעולם, ביניהם הסכסוך בין הודו ופקיסטן באזור קשמיר והסכסוך בין צפון קוריאה ודרום קוריאה. עוד ציין, כי טראמפ הסיג את כוחות הצבא האמריקני מהמזרח התיכון.

תגיות:פרס נובל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה