חדשות בארץ

נס משמיים: התמוטט לאחר התפילה – וניצל

תושב רחובות בן 27 התמוטט לאחר תפילת שחרית, וניצל לאחר שחובש מד"א שהתפלל עמו במניין ביצע בו פעולות החייאה: "מודה לבורא עולם, ששלח אליי שליח שעזר לי במצוקה שלי"

  • ז' כסלו התשפ"א
עומר חיים ורז יצחקי (צילום: דוברות מד"א)עומר חיים ורז יצחקי (צילום: דוברות מד"א)
אא

עומר חיים, תושב רחובות בן 27, הגיע כמדי בוקר אל חצר בית הספר הסמוך לביתו על מנת להתפלל בשטח הפתוח, בהתאם להנחיות הקורונה. במניין של עומר מתפלל רז יצחקי, בן 21, חובש רפואת חירום מתנדב במד"א.

בתום התפילה, כאשר משתתפיה סידרו את החצר, איבד עומר את הכרתו והתמוטט על הרצפה. שניות לאחר מכן חבריו לתפילה הבחינו בהתמוטטותו, והזעיקו את רז, שמיד החל בטיפול הרפואי, ביצע פעולות החייאה בעומר ודיווח במקביל על האירוע למד"א.

תוך כדי ביצוע פעולות ההחייאה, דאג רז לשלוח מתפלל לשער בית הספר על מנת לכוון את האמבולנס ולהביא במהירות האפשרית מכשיר מפעם (דפיברילטור). בעזרת המכשיר, ויחד עם צוותי מד"א, נתן רז מכות חשמל שהצילו את חייו של עומר והשיבו לו את הדופק, בתום דקות מורטות עצבים של פעולות החייאה מאומצות. לאחר שמצבו התייצב, פונה עומר לבית החולים להמשך טיפול והתאוששות.

רז יצחקי סיפר: "לאחר התפילה שמעתי קולות עזרה. רצתי למקום, וראיתי את עומר מחוסר הכרה. הוא פשוט התמוטט על המגרש. התקשרתי מיד למד"א, והתחלתי בפעולות החייאה. כשהאמבולנס הגיע, נתנו לו שני שוקים חשמליים והמשכנו את העיסויים. לשמחתנו הגדולה הדופק חזר, ולאחר דקות ספורות הוא החל לנשום באופן עצמאי".

"אני במד"א מגיל 15 וזו הפעם הראשונה שאדם מתמוטט מול העיניים שלי", המשיך יצחקי. "לפגוש היום את עומר בפעם הראשונה מאז האירוע, כשהוא עומד על הרגליים זה מרגש מאוד, זו הרגשה מדהימה. חשוב מאוד שכל אזרח בישראל ידע את הפעולות הבסיסיות של ההחייאה – שהן פשוטות ומצילות חיים".

על האירוע הקשה והנס שהתרחש סיפר עומר חיים: "הרגשתי טוב באותו הבוקר, הגעתי לתפילה כרגיל, לאחריה פשוט התמוטטתי על הרצפה. למזלי, שני מתפללים היו מאחוריי והזעיקו את עזרתו של רז. עד רגע זה אני כמעט ולא זוכר כלום מאותו היום, אבל אני נרגש מאוד מסיפור הנס שקרה לי ומפעולת העזרה המדהימה של רז".

"אני מרגיש כאילו נולדתי מחדש, קיבלתי מתנה משמיים וקרה כאן נס גדול", הוסיף חיים בהתרגשות. "אני מודה לרז ולצוותי מד"א שהצילו את חיי. אני מודה לבורא עולם ששלח אליי שליח שעזר לי במצוקה שלי".

תגיות:החייאהמד"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה