חדשות בארץ

נתניהו טס בחשאי לסעודיה ונפגש עם מוחמד בן סלמאן

ראש הממשלה וראש המוסד יוסי כהן הגיעו אמש לביקור חשאי בעיר הסעודית ניאום שלחופי הים האדום, ונפגשו עם יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, ועם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו

נתניהו וראש המוסד יוסי כהן (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו וראש המוסד יוסי כהן (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

(עודכן: 9:55)

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא אתמול (ראשון) בחשאי לביקור בזק בסעודיה, במהלכו נפגש עם יורש העצר, הנסיך מוחמד בן סלמאן, ועם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו. הפגישה נערכה בעיר ניאום שלחופי הים האדום. אל נתניהו נלווה ראש המוסד יוסי כהן. גורם ישראלי אישר את הידיעה, אולם בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס אליה. בעקבות הפרסום כתב יועצו של נתניהו, טופז לוק, בטוויטר כי "גנץ עושה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה עושה שלום".

קיומו של הביקור נודע לאחר שגולשים, שהסתמכו על אתרים למעקב אחרי טיסות, דיווחו על מטוס שהמריא מנתב"ג בסביבות השעה 20:00 ונחת בעיר ניאום. על פי הדיווח של ברק רביד ב"וואלה", מדובר במטוס מנהלים של איש העסקים אודי אנג'ל, המשמש לעיתים את נתניהו. כעבור מספר שעות נצפתה טיסה בכיוון ההפוך.

ישיבה של קבינט הקורונה הייתה אמורה להתקיים אתמול בשעות הערב, אולם במוצאי שבת הודיעו בלשכת ראש הממשלה לשרים על דחייתה ביום. בהודעה נטען, כי הדחייה נובעת מהעובדה שהשרים יזהר שי וזאב אלקין לא סיימו להכין את המלצותיהם בנוגע לשימוש באמצעי מעקב דיגיטליים לצורך בלימת תחלואת הקורונה. כעת מתברר, כי מדובר בסיפור כיסוי לנסיעה החשאית של נתניהו.

ביקורו החשאי של נתניהו בסעודיה ופגישתו עם יורש העצר באים על רקע ההסכמים שנחתמו בשבועות האחרונים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין וסודאן, והידיעות על מדינות מוסלמיות וערביות המועמדות לכונן יחסים עם ישראל. על פי דיווחים שונים, יורש העצר הסעודי תומך במהלך לנרמול היחסים, אולם נתקל בהתנגדותו של אביו, המלך סלמאן בן עבד אל-עזיז. שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, אמר שלשום כי הממלכה "תומכת מזה זמן רב בנורמליזציה עם ישראל", אולם הדגיש כי קודם לכך צריך להגיע ל"הסכם שלום קבוע" בין ישראל והפלסטינים במסגרת תוקם מדינה פלסטינית.

כזכור, פומפאו ביקר בשבוע שעבר בישראל, והשתתף במפגש פסגה משולש עם נתניהו ועם שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני. הוא הביע בדבריו תקווה לכך ש"יהיו עוד הסכמים רבים בהמשך. ההסכמים האלו חשובים מסיבות רבות. הם פותחים אפשרויות נפלאות למסחר ולשיתוף פעולה כלכלי בעתיד. הם גם מבשרים למדינות מזיקות כמו איראן, שההשפעה שלהן באזור דועכת ושהן מבודדות יותר מתמיד עד שישנו כיוון. ישראל ובחריין מוכיחות שאפשר להפוך חזון למציאות".

תגיות:סעודיהיוסי כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה