חדשות בעולם

דיווחים: ביידן ימנה את אנתוני בלינקן למזכיר המדינה הבא

על פי הדיווחים בארצות הברית, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן יכריז מחר על מינויו של יועצו המדיני, אנתוני בלינקן, לתפקיד מזכיר המדינה החדש

ביידן (תמונה: שאטרסטוק)ביידן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, מתכוון למנות את אנתוני בלינקן למזכיר המדינה הבא. כך דיווחו הלילה (בין ראשון לשני) כלי תקשורת בארצות הברית.

בלינקן, בן 58, בן להורים יהודים, הינו יועצו המדיני של ביידן. ב-2009 הוא שימש כיועצו של ביידן לביטחון לאומי כאשר זה כיהן כסגן הנשיא בממשל אובמה. ב-2013 הוא מונה לסגן היועץ לביטחון לאומי, ובהמשך שימש כסגנו של מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי.

ביידן צפוי להכריז מחר על המינויים הראשונים בממשל החדש, וייתכן שיודיע גם על מועמדו למזכיר ההגנה. אחד השמות המוזכרים לתפקיד הינו של מישל פלורנוי, שכיהנה כתת-מזכיר ההגנה בשנים הראשונות של ממשל אובמה. ג'ייק סאליבן, יועץ ותיק של ביידן ושל הילרי קלינטון, צפוי להיות חלק מהכוורת של הממשל החדש. שמו מוזכר כמי שימונה ליועץ לביטחון לאומי בבית הלבן. לינדה תומס גרינפילד צפויה להתמנות לשגרירת ארצות הברית באו"ם, במקומה של קלי קראפט.

במהלך מסע הבחירות של ביידן, אמר בלינקן כי המועמד הדמוקרטי אינו מתכוון להחזיר את שגרירות ארצות הברית מירושלים לתל אביב. כמזכיר המדינה בממשל ביידן, בלינקן יוביל מדיניות הפוכה לחלוטין מזו של ממשל טראמפ בכל הנוגע לשיתופי פעולה בינלאומיים. הממשל החדש מתכוון להצטרף מחדש להסכם האקלים שנחתם בפריז ב-2015 ולחזור לארגון הבריאות העולמי. בלינקן יצטרך גם לנווט את דרכו של הממשל לחזרה להסכם הגרעין עם איראן.

תגיות:ארצות הבריתג'ו ביידןאנתוני בלינקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה