ונשמרתם

מטלטל: "חשבתי שלי זה לא יקרה, אך כמעט איבדתי את הבת שלי - בגלל סוכריית טופי"

פוסט שפרסמה אם לילדה בת פחות מחמש שכמעט נחנקה מטופי, מטלטל את הרשת. "מאז, אני לא מפסיקה לייסר את עצמי במחשבה מה היה יכול לקרות אם זה לא היה עובד, אם לא הייתי לידה, אם היא לא הייתה מצליחה לסמן לנו שהיא נחנקת..."

אא

פוסט שפרסמה אם לילדה בת פחות מחמש, מטלטל את הרשת. 

בפוסט כותבת האם - הדס סולמי פורת שמה, כי ביום שישי האחרון כמעט איבדה את בתה. "היא אכלה סוכריית טופי, וכן אני יודעת שמתחת לגיל 5 אסור לתת, אבל הייתי בתחושה ש'הכל בסדר, ולנו זה לא יקרה'. כשהיא התחילה להשתעל וכששמעתי את אמא שלי צועקת 'הילדה נחנקת' - רצתי לכיוון החצר, ושם ראיתי את הילדה לא מצליחה לנשום, כחולה באזור השפתיים והפה. לא יודעת איך הצלחתי להתעשת מהר ולבצע פעולה שנקראת 'היימליך'. למזלנו הסוכרייה יצאה בשנייה - חתיכה ענקית שבקלות הייתה יכולה להביא אותנו למצב גרוע מכך".

הילדה ניצלה אמנם בחסדי שמיים, אך אמה לא מפסיקה לחשוב על מה היה יכול לקרות אם... "מאז, אני לא מפסיקה לייסר את עצמי במחשבה מה היה יכול לקרות אם זה לא היה עובד, אם לא הייתי לידה, אם היא לא הייתה מצליחה לסמן לנו שהיא נחנקת...", היא כותבת ופונה להורים באשר הם, לנהוג כמותה ולהרחיק את הילדים מסוכריות ושאר דברים מסכנים. "אז בבקשה, בואו ניקח את האחריות בידיים. אל תתנו לילדים שלכם להתקרב לסוכריות טופי - זו סכנת מוות. ותעשו טובה, תלכו לקורס החייאת תינוקות, עניין של כמה שעות שיכולות להציל חיים", היא מסכמת. 

 

112,000 ילדים שהגיעו לחדרי המיון בארה"ב - הגיעו כתוצאה מחנק מאוכל

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, חנק נמצא במקום השלישי (!) בתמותת ילדים. המאכלים המסוכנים ביותר שמהם עלולים ילדים להיחנק ושאינם מומלצים מתחת לגיל חמש הם נקניקיות, אגוזים, שקדים ופיצוחים למיניהם, פופקורן, סוכריות מציצה, סוכריות טופי, סוכריות על מקל או מסטיקים, פירות יבשים, חטיפים קשים כדוגמת ביסלי, מרשמלו, סוכריות עדשים ועוד. 

דברים שחייבים לחתוך לפני שנותנים לילדים הם: ענבים - חייבים לחתוך לאורך. עגבניות שרי - חייבים לחתוך לאורך. מלפפון - חייבים לחתוך לאורך וללא הקליפה. זיתים - חייבים לגלען ולחתוך לחצי. 

מחקר שנערך בבית החולים הארצי לילדים באוהיו ארה"ב מצא כי  112,000 ילדים שהגיעו לחדרי המיון בארה"ב - הגיעו כתוצאה מחנק מאוכל, כשהגורם הראשון לכך הוא חנק ממתקים קשים. 

מה אפשר לעשות אם הילד חלילה נחנק?

1. אל תאבדו עשתונות. 

2. בד בבד להזעקת עזרה רפואית, נסו לפתוח את נתיבי האוויר שלו באמצעות הרמת הלשון והלסת. יש להחזיק את הלשון והלסת התחתונה בעזרת האגודל והאצבע, ולהרימם. 

3. אם אינכם מיומנים בשיטה זו ולא למדתם ועברתם קורס עזרה ראשונה, עדיף שתחכו בסבלנות להגעת העזרה הרפואית או שתפנו את הילד לחדר המיון. 

תגיות:ילדהסוכריהילדיםסכנהטופי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה