חדשות בארץ

הדיל אושר: יהלי רוטנברג מונה לחשב הכללי, הוד בצר למנכ"ל משרד רה"מ החליפי

הממשלה אישרה את הסיכום שהושג בין יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרתו מונה הוד בצר, מקורבו של גנץ, למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, ובתמורה מונה יהלי רוטנברג לחשב הכללי באוצר

נתניהו וגנץ (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו וגנץ (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון), בישיבתה השבועית, את מינויו של רואה החשבון יהלי רוטנברג לתפקיד החשב הכללי במשרד האוצר. במקביל, אושר מינויו של הוד בצר למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, זאת במסגרת העסקה שסוכמה בין שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו.

לרוטנברג בן ה-46 היכרות מעמיקה עם משרד האוצר והחשב הכללי. הוא כיהן בשורה של תפקידים בכירים באגף במשך כ-13 שנה, לרבות ראש חטיבת המימון והאשראי, החשבונאי הראשי, חשב בכיר מטה חשכ"ל, סגן חשב משרד החינוך ועוד.

ממשרד האוצר נמסר, כי במסגרת תפקידיו השונים היה רוטנברג אחראי על תחומים מקצועיים רחבים, ביניהם תחומי המקרו ומימון החוב הממשלתי, כלי ערבויות המדינה, אשראי לעסקים, הלוואות המדינה, ניהול הנזילות הממשלתית, הכנסות וגבייה, ועוד.

בשלוש השנים האחרונות כיהן רוטנברג כסמנכ"ל הכספים ומנהל הכספים הראשי של קבוצת בזק. הוא צפוי להיכנס לתפקידו החדש בימים הקרובים, עם סיום תקופת העסקתו בבזק.

שר האוצר ישראל כ"ץ בירך על אישור מינויו של רוטנברג לתפקיד החשב הכללי: "בשבועות האחרונים ניהלתי מאבק להביא לאישור המינוי בממשלה, בשל חשיבותו לניהול תקין של תקציב המדינה וייצוג מדינת ישראל בפני גורמי כלכלה חשובים בעולם, ואני שמח שהיום המאמץ נשא פרי".

כ"ץ הוסיף כי "רו"ח יהלי רוטנברג הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, בעל חשיבה יצירתית והכרה עמוקה עם משרד האוצר והמשק הישראלי. לאחר שמילא בהצטיינות שורה של תפקידים במשרד, אני משוכנע שיחד נוכל לקדם את המדיניות אותה אני מוביל במשרד, כדי להבטיח את חוסנו ויציבותו של המשק הישראלי, תוך הפגנת סולידריות ורגישות חברתית כלפי בעלי העסקים, העצמאיים והשכירים במהלך המשבר הכלכלי".

העסקה בין גנץ ונתניהו חוללה סערה בכחול לבן. בחדשות 12 דווח אמש, כי שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר החוץ גבי אשכנזי לא עודכנו על הסיכום ונחשפו אליו רק שלשום, לאחר שסדר היום של ישיבת הממשלה פורסם לציבור. שרים וחברי כנסת בכחול לבן מתחו ביקורת חריפה על גנץ, שלדבריהם נכנע לנתניהו והסכים להסתפק במינוי מקורבו של גנץ למנכ"ל למשרד ראש הממשלה החליפי – מינוי הנחשב לשולי. ניסנקורן, הזועם על העיכוב במינויו של עורך הדין שמעון בראון למנכ"ל משרדו, נעדר במחאה מהישיבה. גם שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ) החרים את הישיבה.

תגיות:משרד האוצרישראל כ"ץהחשב הכלליהוד בצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה