חדשות יהדות

תלמידי הישיבה נדהמו: מי שלח להם מאות פחיות וסופגניות?!

תושבי שכונת "גני הדר" בפתח תקווה במחווה מלאת הערכה למאות תלמידי ישיבת "אור ישראל", השוקדים על לימוד התורה, בלי לצאת כלל מקמפוס הישיבה.

  • ג' כסלו התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

תושבי שכונת "גני הדר, בפתח תקווה במחווה יפהפהייה למאות תלמידיי ישיבת "אור ישראל": ביום שלישי השבוע, ראש חודש כסלו, הופתעו מאות תלמידי הישיבה למראה הבא: בחדר האוכל של הישיבה המתינו עשרות בקבוקי שתיה, מאות פחיות וסופגניות לכל הבחורים, אליהם צורפה הברכה: "לבחורים היקרים מפז בני ישיבת 'אור ישראל', מעריכים, אוהבים ומוקירים", על החתום: "משפחת גני הדר".

בימים כתיקונם, נהנים תושבי שכונת "גני הדר" מהאווירה המיוחדת שמשרים תלמידי הישיבה בשכונה. כעת, בשל נגיף הקורונה ומתווה הקפסולות, מאות תלמידי הישיבה שוהים החל מראש חודש חשוון – ועד חג החנוכה בקמפוס של הישיבה, ללא כניסה או יציאה. גם ראש הישיבה עצמו, הגאון רבי יגאל רוזן, אינו משתתף בחתונותיהם של נכדיו, על מנת שלא להפר את הנחיות מתווה הקפסולות.

המחווה וההוקרה לבחורים הינה יוזמה של בני דרוק, עוזרו של ח"כ אליהו ברוכי, כאשר תושבי השכונה הביעו את נכונותם להביע את הערכתם ללומדי התורה בתקופת הקורונה. כך אספו בתוך זמן קצר אלפי שקלים, באמצעותם רכשו לבחורים סופגניות ובקבוקי שתיה.

דרוק מציין כי המטרה היתה "הבעת הערכה למסירות הגדולה שלהם למען התורה בתקופה מאתגרת זו. אני חושב שהדבר הקטן הזה יביע הערכה גדולה, וייתן איזה זריקת מרץ ועידוד בשבילם. ההתגייסות למענם הייתה מרוממת ומרגשת".

אחת המצוות הבסיסיות ביהדות היא מצוות לימוד תורה. מצווה זו כוללת 3 חלקים: *עצם העיסוק בתורה הוא מצווה. * ידיעת התורה היא מצווה. * לימוד התורה באופן שמאפשר קיום ההלכה, על כך נאמר: "גדול תלמוד שנביא לידי מעשה".

לשון המצווה (ספר המצוות לרמב"ם): "שציוונו ללמוד חכמת התורה וללמדהּ, וזהו שנקרא תלמוד תורה. והוא שאמרו 'ושיננתם לבניך', לשון ספרי: 'אלו תלמידיך', וכן אתה מוצא בכל מקום שהתלמידים קרויים בנים, שנאמר: 'ויצאו בני הנביאים', ושם נאמר: 'ושננתם' – 'שיהיו מחודדים בתוך פיך, כשאדם שואלך דבר לא תהא מגמגם לו, אלא אמור לו מיד'. וכבר נכפל הציווי הזה פעמים: 'ולמדתם', 'ועשיתם', 'למען ילמדון', וכבר התפזר הזירוז על מצוה זו ולשקוד בה תמיד במקומות הרבה מן התלמוד"

מצוות תלמוד תורה מחייבת כל יהודי שיכול לעשות זאת ללמוד את כל התורה כולה – משנה, גמרא ותלמוד. אם אדם אינו יכול ללמוד הכל, הוא מחוייב ללמוד ככל יכולתו, ואין הקב"ה בא בטרוניה עם בריותיו. (על פי קידושין ל"א ורמב"ם הלכות תלמוד תורה)

יש מי שלמד ב'אוניברסיטה של החיים', יש גם כאלה שלמדו רשמית באוניברסיטה אקדמית בארץ או בעולם. אבל מה אתם יודעים על האוניברסיטה של התורה?הרב זמיר כהן  מגלה:

 

למה חשוב ללמוד תורה? צפו בסיפור המרגש:

 

תגיות:סופגניותתלמידי ישיבהמחווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה