חדשות בארץ

הרשות הפלסטינית הודיעה על חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח', הודיע על החזרת היחסים עם ישראל למסלולם, וזאת לדבריו בעקבות "מסרים רשמיים בכתב ובעל פה" המאשרים את מחויבותה של ישראל להסכמים שנחתמו

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

הרשות הפלסטינית הודיעה הערב (שלישי) על חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי עם ישראל, וזאת חצי שנה לאחר שהכריזה על הפסקתו.

בהודעה שמסר השר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח', נאמר כי ההחלטה להשיב את היחסים עם ישראל למסלולם התקבלה "לאור המגעים" שקיים יו"ר הרשות, אבו מאזן, בנוגע ל"מחויבותה של ישראל להסכמים שנחתמו עמנו" ועל סמך "מסרים רשמיים בכתב ובעל פה המאשרים את מחויבותה".

ההודעה הפלסטינית באה על רקע מגעים חשאיים שניהל לאחרונה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, עם גורמים בכירים ברשות, במטרה לחדש את התיאום הביטחוני. ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארצות הברית העניק מומנטום למגעים, והצדדים החליפו ביניהם מכתבים המכירים מחדש בהסכמים שנחתמו.

אבו מאזן הצהיר בחודש מאי כי הפלסטינים אינם מחויבים עוד להסכמים עליהם חתמו עם ישראל וארצות הברית. בנאום שנשא בעקבות הכרזתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת על כוונתו לקדם את החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, אמר יו"ר הרשות כי "אש"ף ומדינת פלסטין פטורים, החל מהיום, מכל ההסכמים וההבנות עם הממשל האמריקני וממשלת ישראל, ומכל ההתחייבויות הקשורות להסכמים והבנות אלו – כולל ההסכמים הביטחוניים". בעקבות ההסכמים שנחתמו בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, ירדה סוגיית הריבונות מהפרק, עובדה שתרמה להחלטתה של לרשות לחזור בה מניתוק היחסים.

תגיות:הרשות הפלסטיניתאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה