חדשות בארץ

נציב שירות המדינה ליועמ"ש: "טפל בחומרה בדבריה של דינה זילבר"

בעקבות הביקורת החריפה שמתחה המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, על ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרישה לטפל בנושא בחומרה. שר המשפטים לשעבר, משה ניסים, תקף את זילבר: "בתולדות מדינת ישראל עוד לא היה מעשה חמור כזה"

הרשקוביץ ומנדלבליט, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרשקוביץ ומנדלבליט, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:22)

נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, פנה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לנקוט באמצעים נגד המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, וזאת בעקבות נאומה הפומבי בו מתחה ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בהודעת נציבות שירות המדינה נאמר, כי הרשקוביץ "הדגיש את החומרה הרבה שבה הוא רואה את הדברים, ובפרט שעו"ד זילבר נהגה באופן דומה בעבר ואף קיבלה הערה על כך. הנציב סבור, שעל היועץ לטפל בנושא בהתאם לחומרתו ולאירועי העבר".

בתגובה לפנייתו של הרשקוביץ, נמסר מטעמו של מנדלבליט כי "היועץ המשפטי לממשלה ישמע את התייחסותה של עו"ד זילבר לדברים, ובהמשך לכך יחליט כיצד להידרש לפניית נציב שירות המדינה ולפניות נוספות בנושא".

מוקדם יותר היום, הגיב שר המשפטים לשעבר, משה ניסים, על נאומה של זילבר. "בתולדות מדינת ישראל עוד לא היה מעשה חמור כזה, כפי שיצא מפיה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה", אמר בריאיון לבני טיטלבוים בכאן מורשת. "היא השתמשה כלפי ראש הממשלה בביטוי 'פייק מנהיג'".

"אני חושב שזו אמירה לא רק פסולה, אלא גם חצופה", הצהיר ניסים. "הפלא שלי הוא שהיועץ המשפטי לממשלה שלפי דעתי באותו הרגע היה צריך לשלוח לה מכתב פיטורים – לא רק שלא פיטר אותה על המעשה, שכמותו לא היה בתולדות מדינת ישראל שפקיד מדינה מדבר במילים בוטות וקשות לגבי נבחרי העם, דבר שהוא אסור באיסור חמור. לא רק שהוא לא פיטר אותה, אלא אפילו לא נזף בה ולא אמר לה 'אסור היה לך להשתמש בביטויים אלה', משמע שהוא אולי שלם עם דבריה. אז לאן הגענו".

בנאום שנשאה שלשום בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, תקפה זילבר את ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, מבלי לנקוב בשמם: "בגדי המלך החדשים בשנים האחרונות הם שיח המשילות", אמרה. "שיח המשילות הוא לפעמים מפלטו של הפייק מנהיג. לפעמים, שיח המשילות הוא המכבסה הכי אפקטיבית לחיפוי על כשלי המנהיגות. לפעמים, כדי לא להודות באמת המצערת של היעדר המנהיגות או חוסר יכולת אישית, מפעילים את הוונטילטור המפזר את האשמה לכל עבר, או אומרים 'למדינה יש בעיית משילות'".

זילבר הוסיפה כי "במקום להתמודד עם קשיים, עם השלכות, עם יתרונות וחסרונות, במקום להסתכל פנימה – מסיטים את המבט ומכוונים אצבע מאשימה החוצה. אומרים, 'הי, תראה שם, ציפור', כמו שהיינו אומרים כשהיינו ילדים כדי להסיט את תשומת הלב של הזולת הרחק מאיתנו, אומרים היום 'הי, תראה שם, פקיד'. מייצרים מציאות מדומיינת לחלוטין של פרקליטות שבתוך הפרקליטות, או של מדינת פקידים חורשי רע במסתרים המתכננים הפיכה שלטונית. תוסיפו קצת דם לקינוח הדבש, ויש פה קאמבק מפואר של הפרוטוקולים של פקידי ציון. אף פעם זה לא אני – תמיד זה ההוא. תרבות של חיפוש אשמים במקום נטילת אחריות".

תגיות:דינה זילבראביחי מנדלבליטמשה ניסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה