חדשות בעולם

דיווח: טראמפ שקל לתקוף את מתקני הגרעין באיראן

על פי ה"ניו יורק טיימס", הנשיא היוצא של ארצות הברית בחן את האפשרות לתקוף את מתקני הגרעין באיראן, אולם שוכנע על ידי יועציו הבכירים שלא לעשות זאת מחשש להסלמה

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בחן את האפשרות לתקוף את מתקני הגרעין באיראן בשבועות הקרובים, זמן קצר לפני סיום כהונתו, אולם יועציו הבכירים הניאו אותו מהמהלך. כך דיווח הלילה (בין שני לשלישי) העיתון "ניו יורק טיימס".

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית דיווחה ביום רביעי שעבר, כי איראן צברה במתקן הגרעיני בנתנז מלאי אורניום פי 12 מהמותר על פי הסכם הגרעין. היא אף ציינה, כי איראן לא העניקה לה גישה לאתר חשוד אחר בו הצטברו עדויות לפעילות גרעינית בעבר.

על פי הידיעה, המסתמכת על גורמים אמריקניים רשמיים בעבר ובהווה, בישיבה שקיים למחרת בחדר הסגלגל בבית הלבן, שאל טראמפ את יועציו הבכירים מהן האפשרויות העומדות לרשותו וכיצד עליו להגיב. היועצים – ביניהם סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר המדינה מייק פומפאו, מזכיר ההגנה בפועל כריסטופר מילר, ויו"ר המטות המשולבים הגנרל מארק מילי – הזהירו כי מכה צבאית נגד המתקנים הגרעיניים האיראניים עלולה להוביל להסלמה. לאחר שפומפאו ומילי סקרו את הסיכונים האפשריים שבהסלמה צבאית, גורמים רשמיים שנכחו בפגישה יצאו ממנה בתחושה שהאופציה הצבאית ירדה מהשולחן. בבית הלבן סירבו להגיב על הדיווח.

תגיות:דונלד טראמפאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה