חדשות בארץ

גלנט: "גנץ שותף זוטר, הציבור לא רוצה אותו כראש ממשלה"

ברקע החיכוכים הרבים בין הליכוד וכחול לבן, מתח שר החינוך יואב גלנט ביקורת על שר הביטחון בני גנץ: "אתה שותף זוטר, מן הראוי לפחות שתדע את מגבלותיך, תצניע לכת". על יו"ר ימינה, נפתלי בנט: "כמו שמעון פרס – חזק בסקרים, חלש בזמן הקרב"

גלנט (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)גלנט (צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90)
אא

שר החינוך יואב גלנט מתח הבוקר (שני) ביקורת חריפה על יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, אותו כינה "שותף זוטר" בקואליציה, וקרא לו להפסיק "לכרסם" ביציבותה של הממשלה.

גלנט אמר את הדברים בריאיון לירון אברהם, במסגרת ועידת החינוך הלאומית של מרכז ישיבות בני עקיבא ומקור ראשון. לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו התכוון לעמוד בהסכם הרוטציה, אולם לגנץ אין לגיטימציה להיכנס לתפקיד ראש הממשלה: "את הלגיטימציה הציבורית אפשר למדוד בסקרים. הסקרים מראים שהציבור מסתכל עליו בתור מישהו שהוא לא רוצה אותו כראש ממשלה. הדבר הזה בעייתי כשלעצמו".

"כאשר אתה שותף שקיבל כל כך הרבה ואתה שותף זוטר, מן הראוי לפחות שתדע את מגבלותיך, תצניע לכת", תקף גלנט את גנץ, וזאת ברקע החיכוכים הרבים בין הליכוד וכחול לבן. "בפועל, אתה שותף זוטר באלקטורט שאתה מביא לתוך הדבר הזה. הבאת 15 מנדטים אל מול 36. הבאת גוש של 21 אל מול 59. קיבלת את מה שרצית, אתה לא יכול לכרסם מבפנים, זה עובד לא טוב".

שר החינוך נשאל בנוגע לעלייתו המסתמנת בסקרים של יו"ר ימינה, נפתלי בנט: "הוא מזכיר לי, בהתנהלות הפוליטית שלו, את שמעון פרס" – הגיב – "חזק בסקרים, חלש בזמן הקרב. היו לנו שלושה סקרים בשנתיים האחרונות, שלהם אני מאמין. לסקרים האלה קוראים בחירות, והציבור הצביע בהם. באחד הוא לא עבר את אחוז החסימה, באחד הוא קיבל מעט מאוד ואחר כך הגיע לשישה". גלנט העריך, כי ברגע האמת של הבחירות הבאות "התוצאות יהיו לגמרי שונות מהסקרים".

תגיות:נפתלי בנטבני גנץהליכודיואב גלנטכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה