חדשות בארץ

"אפס מודעות עצמית": הימין נגד דינה זילבר

בימין הגיבו בביקורת נוקבת על נאומה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, בו תקפה את התנהלות הממשלה. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "פקידים ועובדי ציבור לא מתפקידם להביע דעות פוליטיות וגם לא לבקר נבחרי ציבור"

סמוטריץ’ (צילום: אורן בן חקון, פול)סמוטריץ’ (צילום: אורן בן חקון, פול)
אא

נמשכת הסערה בעקבות נאומה אמש (ראשון) של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, בו מתחה ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה ויצאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, מבלי לנקוב בשמם.

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, הגיב הבוקר על דבריה של זילבר: "פקידים ועובדי ציבור חייבים לעשות את עבודתם נאמנה, לא מתפקידם להביע דעות פוליטיות וגם לא לבקר נבחרי ציבור", כתב בטוויטר. "מי שרוצה, תמיד יכול להצטרף לזירה הפוליטית, להתמודד באופן דמוקרטי – ולאפשר לציבור להחליט את מי הוא מעדיף".

חברו של זוהר לסיעה, חבר הכנסת שלמה קרעי, תקף: "זילברליזם – שלטון פקידים מושחת. נאום מפורט של כל הרעשים, החסמים וההפרעות לדמוקרטיה הישראלית. זה סימן מצוין של פרפורי גסיסה, מתוך הבנה שסופה של הקליקה השלטת קרב. שהתעוררנו, שהתפכחנו, שהפסקנו להיות מטומטמים או נאיביים. אני פועל ומאמין שנקבל אמון עצום מהעם לשינוי המשמעותי הנדרש".

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', כתב בפייסבוק כי "במופע של חוסר מודעות מדהים", נשאה זילבר "מניפסט פוליטי אופוזיציונרי מדהים, שבנוי על סיפורו של הנס כריסטיאן אנדרסן על בגדי המלך החדשים. והאמת, זילבר לא יכולה הייתה לבחור בסיפור טוב יותר כדי לספר את סיפורה שלה עצמה".

"בדיאגנוזה שלה למערכת הפוליטית זילבר עלתה על לא מעט נקודות נכונות וכואבות", הוסיף סמוטריץ'. "אבל כשהיא מתייחסת אל המערכת שהיא באה ממנה, לאיך היא תופסת את תפקידה ולעולם הערכים שבו היא דוגלת, היא מתעטפת בבגדים שקופים. אפס מודעות עצמית, אפס לוגיקה, אפס הגינות, ואפס יושרה".

סמוטריץ' סיפר, כי כילד תהה כיצד ייתכן ששני הנוכלים בסיפור של אנדרסן מצליחים להערים על עיר שלמה: "היום, משבגרתי וראיתי מנהגו של עולם, אני מבין את זה טוב יותר. כשאני מסתכל על מחול השדים המשפטי הנאור והפרוגרסיבי, אני מבין היטב איך מעטים ממש, עם גב תקשורתי ואינטלקטואלי ועם הרבה מאוד כסף, מצליחים להערים על מדינה שלמה. איך הם מצליחים לארוג מסכת ערכים חדשנית, לטוות תיאוריות פורחות באוויר, לתפור מציאות משפטית שמתאימה בדיוק למידותיהם ולהשקפת עולמם ולשווק אותה כמוצר נאור לחכמים בלבד. והעיר כולה מוקסמת מהלהטוטנות המשפטית מלאת הרושם, מחכה בקוצר רוח למצעד ההרס של הדמוקרטיה והמדינה היהודית שיבוא בשם הצדק, זה שרק חכמים יכולים לראות ולהבין אותו".

לדברי סמוטריץ', זילבר "גילתה עד כמה פוליטית ומוטת אג'נדה היא מערכת המשפט שלנו, עד כמה הכסות האובייקטיבית והמקצועית שהיא וחבריה מנסים לתפור לה היא מעשה נוכלות שקוף, ועד כמה מגוחכות הן תרועות ההמון הנאור במצעד האיוולת הססגוני בעיר".

"אבל את המציאות הישראלית גם אנדרסן לא יכול היה לשער. אנשי העיר שהגה ביצירתו, כמו גם מלכה, שריה וחכמיה, מתעוררים לקריאתו של הילד הקטן, מתנערים מן העוקץ, והחייטים נדרשים לנוס על נפשם. אבל אצלנו – הצחקתם אותם".

"אחרי כל כך הרבה מדידות בהנהוני ראש ובארשת רצינית, אחרי כל כך הרבה חזרות גנרליות וכיוון מיתרים מלאכותי של כלי התזמורת, נראה לכם שהמצעד יבוטל?! אצלנו גם היום העליונים ימשיכו לצעוד ברחובה של העיר לקול תשואות ההמון, משוכנעים שאין יפים מבגדיהם".

"אז נכון, טיפשים לא יוכלו לראות אותם. המון העם הנבער מדעת לא יוכל לרדת לעומקם של הטיעונים המשפטיים ולהבין את סודותיהם. האספסוף הימני החשוך לא יבין את בני האור ולא יחוש את נועם ערכיהם. הלא לחכמים בלבד ייראו הבגדים, והחכמים הלא עומדים בצדי דרכים ושואגים במלא גרונם 'הידד'".

את דבריו האירוניים חתם יו"ר האיחוד הלאומי בקריאה לתיקון המעוות: "כמה שכחנו שעוד יש דבר כזה שנקרא אמת. בגדים פשוטים, כאלה שכולם רואים. אתם זוכרים שפעם פעם, לפני עידן הפוסט, עוד היו לנו כאלה? כאלה עם כבוד, צניעות וענווה. כבוד לערכים ולהיסטוריה של העם היהודי, צניעות מול הדמוקרטיה ומול העם המיוצג בכנסת ובממשלה, וענווה מול האמת ומול ביקורת בונה".

תגיות:דינה זילברבצלאל סמוטריץ'מיקי זוהרשלמה קרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה