חדשות בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות: "חשבנו שאנחנו מעל אלוקים, מעל הטבע. אנחנו לא"

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, צופה שנה קשה, לפחות עד אמצע 2021, ומדגיש: "אם לא תהיה יציאה הדרגתית, נחיה באקורדיון של סגר-חופש-סגר-חופש"

פרופ’ חזי לוי (צילום: פלאש 90)פרופ’ חזי לוי (צילום: פלאש 90)
אא

מתי הקורונה תיגמר? פרופ' חזי לוי לא כל כך אופטימי. בראיון ל"ידיעות אחרונות" בסוף השבוע האחרון, אומר מנכ"ל משרד הבריאות כי "זו תהיה שנה קשה, לפחות עד אמצע 2021" ומוסיף: "אני לא רואה חזרה לנורמליות באופק, ממש לא. בעתיד הנראה לעין לא יהיה תחליף להתנהגות הזהירה, שכבר גבתה מאיתנו מחיר גבוה. גם את היכולת להתרועע עם אנשים".

כאמור, על פי פרופ' לוי, השנה הקרובה לא תהיה קלה יותר, לא מבחינה חברתית ולא מבחינה כלכלית. בחורף התמותה מקורונה צפויה להגיע ליותר מ-5,200 איש ואם לא נלמד לשמור על אורח החיים שלנו, פרופ' לוי מזהיר כי התחלואה תעלה, וכך גם ההגבלות. "אין שום סיכוי שיהיה אחרת. ואם לא תהיה יציאה הדרגתית, נחיה באקורדיון של סגר-חופש-סגר-חופש. מה זה יעשה לאנשים מבחינה נפשית? מה זה יעשה למסכנים שאיבדו את מטה לחמם? מפחיד לחשוב על זה".

כשנשאל פרופ' לוי, האם יש סיכוי לחמוק מסגר שלישי, הוא השיב: "כדי להצליח בזה, צריך לזכות בשיתוף פעולה מהציבור, שלהערכתי יהיה מאוד מוגבל בתקופה הקרובה, וצריך אכיפה, אבל אכיפה לא יכול לרדוף אחרי כל אחד. היא לא יכולה להגיע לכל חצר בעיר שיש בה חתונה. אנשים לא מאמינים לממשלה. אני אומר סבבה, זכותכם. מה זה נוגע לכך שתלכו עם מסכה ותשמרו מרחק? אתם שומרים על עצמכם, לא על הממשלה".

האם מתישהו הקורונה תעלם מחיינו? פרופ' לוי מאמין שגם לזה יגיע סוף, רק עדיין לא ידוע מתי. "עברנו כבר גלים של מחלות קשות, כמו פוליו ואיידס. אנשים מתו וסבלו מנכויות. בסוף זה עבר כי המציאו חיסונים טובים וגם כי המחלה עצמה עברה מוטציות ושינויים. בסוף זה גם יקרה כאן. ההבדל הוא שמעולם לא התרחש דבר כזה בכזה היקף בעולם גלובלי כל כך. חשבנו כנראה שאנחנו מעל אלוקים, מעל הטבע. אנחנו לא... אנחנו מוכרחים להמשיך ולהגן על עצמנו, אחרת נהיה באותו מצב כל הזמן. זה לא יהיה טוב יותר".

תגיות:קורונהפרופ' חזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה