חדשות בארץ

נתניהו לארגוני הטרור בעזה: "המחיר של המשך התוקפנות יהיה כבד מאוד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר את ארגוני הטרור ברצועת עזה שלא לנסות את ישראל: "לא נקבל שום התקפות נגדנו". שר הביטחון בני גנץ: "אם חמאס לא יעמוד במבחן השקט – התוצאות תהיינה קשות קודם כל עבור הנהגתו ועבור תושבי הרצועה"

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:07)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ראשון) על שיגור הרקטות הלילה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל: "הבוקר צה"ל תקף תשתיות ומטרות של החמאס ברצועת עזה. לא נקבל שום התקפות נגד מדינת ישראל ואזרחי ישראל", אמר בפתח ישיבת הממשלה.

"אני מזהיר את ארגוני הטרור בעזה, גם בזמן משבר הקורונה – אל תנסו אותנו", הוסיף נתניהו. "אני אף פעם לא מפרט את התוכניות המבצעיות שלנו, אבל אני אומר להם – המחיר של המשך התוקפנות יהיה כבד, כבד מאוד".

מוקדם יותר התייחס שר הביטחון בני גנץ למתיחות בדרום, והטיל את האחריות למתרחש על חמאס. "הלילה הזה היה לילה לא שקט בדרום הארץ, ויש לכך אחראי אחד – ארגון החמאס", אמר בנאום בטקס לזכר חללי מבצע קדש, שנערך בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. 

"אני מבקש לומר לתושבי הדרום שאנחנו פועלים במספר כיוונים, גם מבצעיים וגם אחרים, בכדי להביא לשקט ארוך טווח. אם חמאס לא יעמוד במבחן השקט – התוצאות תהיינה קשות קודם כל עבור הנהגתו ועבור תושבי הרצועה".

"את המענה שלנו להפרת הריבונות, מעבר למה שעשינו, נמשיך בזמן, במקום ובאופן שישרת את הצרכים ארוכי הטווח שלנו, של אזרחי ישראל ומדינת ישראל, בדרום הארץ", הוסיף גנץ.

הלילה, סמוך לשעה 02:00, הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר אשדוד ובקיבוץ פלמחים. שתי רקטות לפחות, ששוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, נפלו בשטחים פתוחים. מערכת כיפת ברזל הופעלה כדי ליירט את הרקטות, והדי פיצוצים נשמעו ברחבי גוש דן. רסיסים של אחד הטילים המיירטים אותרו בעיר בת ים.

מדובר צה"ל נמסר, כי "זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד אשר לא הפעיל התרעה במרחב העיר אשדוד בהיעדר צורך, ושיגור נוסף שבעקבותיו הופעלו התרעות בעיר אשדוד ובמרחב השפלה. לוחמי ההגנה האווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות".

בתגובה לשיגור הרקטות, תקפו מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים תשתית תת-קרקעית ועמדות צבאיות של חמאס ברצועה. "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת, ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה", אמרו בצה"ל.

בימים האחרונים נערכו בצה"ל לאפשרות של הסלמה מכיוון הרצועה, וזאת לרגל ציון יום השנה הראשון לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטאא. במסגרת ההיערכות, נפרסו במרכז ובדרום סוללות נוספות של כיפת ברזל.

תגיות:חמאסבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה