חדשות בריאות

פריצת דרך: חולה קורונה חובר ל’אקמו’ כשהוא בהכרה – והחלים

לראשונה בישראל חובר חולה למכשיר האקמו, כשהוא ער לחלוטין וללא הרדמה. "אתה לא סופר את הדקות - את השניות אתה סופר. והזמן לא עובר. ואתה נשאר עוד שבוע ועוד שבוע"

  • כ"ח חשון התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חולה קורונה בן 49 אושפז בבית החולים שיבא, וחובר למכשיר ה'אקמו', המחליף את פעולות הלב והריאה, בעודו בהכרה. להפתעת אנשי הצוות הרפואי, הוא החלים בניגוד לציפיות. בבית החולים סבורים כי מדובר בפריצת דרך של ממש.

ברוך, עובד במפקדת הקורונה של פיקוד העורף ומטפל בין היתר במערך האפדימיולוגי לקיטוע שרשראות ההדבקה, חלה בנגיף הקורונה לפני כחודשיים. מצבו הוגדר קשה, והוא אושפז בבית החולים 'שיבא'.

מצבו הלך והידרדר, והרופאים החליטו הרופאים לחבר אותו למכונת 'אקמו', שניתנת לחולים שמצבם קשה, כשהם מורדמים לחלוטין. עם זאת, ד"ר יעל חביב, מנהלת מחלקת הטיפול הנמרץ, חששה שבסוף הטיפול הוא לא יתעורר. לכן היא החליטה, בפעם הראשונה בישראל, לחבר את ברוך למכונת אקמו, כאשר הוא ער לחלוטין וללא הרדמה.

בשיחה לחדשות 12, שחזר ברוך: "אין הרבה ברירות. באותו רגע אתה לא חושב, אתה רוצה רק להמשיך לחיות. הייתי העירני היחיד שם, כולם שם מונשמים. אתה לא סופר את הדקות - את השניות אתה סופר. והזמן לא עובר. ואתה נשאר עוד שבוע ועוד שבוע".

"הוא היה מדהים", אמרה ד"ר יעל חביב, מנהלת טיפול נמרץ בשיבא. "אני חושבת שלהעלות ולהוריד חולה מאקמו זה בלתי אפשרי בלי חולה משתף פעולה".

ד"ר יגאל כסיף, יו"ר החברה לאקמו ומנתח לב בכיר בשיבא, אמר: "חיבור לאקמו בלי הנשמה הוכיח את עצמו כדבר שמשפר את התוצאה, מפחית את הנזק הריאתי ומאיץ את תהליך ההחלמה. היום ברוך נמצא במצב שהוא לא מונשם כלל ובתהליך של שיקום פיזי. הוא לא יצטרך שיקום נשימתי יותר".

ברוך החלים בחסדי שמים ויצא מכלל סכנה. כעת הוא בתהליך של שיקום פיזי, כשהוא נושם בכוחות עצמו. הוא ביקש להעביר את המסר הבא: "בבקשה מכם, זו מגפה קשה מאוד. אל תגיעו למצב שלי. לא כדאי לכם. זה לא המקום שלכם. המקום שלכם בבית עם המשפחות, לא פה בבית החולים".

מה יהיה בסוף עם הקורונה? הרב ברוך רוזנבלום במסר חזק במיוחד:

 

תגיות:אקמוקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה