חדשות בריאות

158 חולים במצב קריטי, מניין הנפטרים עלה ל-2,700

משרד הבריאות עדכן, כי אתמול אובחנו 734 נשאי קורונה נוספים. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-1.9%. קבינט הקורונה יתכנס בצהריים כדי לדון בהמשך תוכנית היציאה מהסגר. על הפרק תעמוד ההצעה להטיל עוצר לילי, צעד שהגורמים המקצועיים חלוקים בנוגע למידת יעילותו

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי), כי מניין הנפטרים בישראל כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה עלה ל-2,700. אתמול אובחנו 734 נדבקים חדשים בנגיף. 38,722 בדיקות פוענחו (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה), ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 1.9%.

8,105 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 564 מאושפזים בבתי חולים. 312 חולים נמצאים במצב קשה, ומצבם של 158 מוגדר קריטי. 137 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

קבינט הקורונה יתכנס בצהריים כדי לדון בהמשך תוכנית היציאה מהסגר. על רקע העלייה במקדם ההדבקה (R), נבחנת האפשרות להטיל עוצר לילי – צעד שהוצע על ידי המל"ל, אולם התועלת הצפויה ממנו אינה ברורה. פרופ' נדב דוידוביץ', חבר בצוות המומחים של ממונה הקורונה היוצא פרופ' רוני גמזו, אמר הבוקר כי להטלת עוצר אין היגיון מבחינה אפידמיולוגית. "יש פה ניסיון לומר 'אנחנו לא מצליחים להתמודד ולכן נעשה דברים כדי שיראו שאנחנו עושים דברים'", טען בריאיון לכאן ב'.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר כי הגורמים המקצועיים חלוקים בנוגע ליעילות העוצר הלילי. "לא הוכח בצורה פסקנית שעוצר לילי לבדו יכול להוריד את התחלואה", אמר לגלי צה"ל. "קיבלנו דעות ממדינות אירופה. צריך לשקול היטב כיצד עוצר לילי יכול לתרום את שלו, בדרך שנוכל אולי להפשיר הגבלות באופן חלקי. זה הכל מרקם אחד".

מוקדם יותר היום, דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה שוב עם מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלה. מדובר בשיחה השנייה של השניים בתוך פחות מיממה, במסגרת המאמצים הישראליים לחתום על הסכם עם החברה לרכישת החיסון שהיא מפתחת נגד נגיף הקורונה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי במהלך השיחה העלה נתניהו על הקו את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רועי שיינדורף, וכן את היועץ המשפטי של החברה האמריקנית, וזאת על מנת להסיר את כל החסמים והקשיים הבירוקרטיים ולחתום על הסכם. על פי הודעת הלשכה, "נרשמה התקדמות משמעותית, אשר תאפשר חתימה על הסכם בין מדינת ישראל לחברת פייזר כבר בימים הקרובים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה