חדשות בריאות

אושר: מענק של 2,000 שקלים למובטלים מעל 100 ימים

על פי ההסכם בין משרד האוצר והביטוח הלאומי, שאושר בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, מי שקיבלו דמי אבטלה בעבור תקופה של 100 ימים לפחות בעקבות משבר הקורונה יקבלו מענק חד-פעמי בסך 2,000 שקלים. הדיון בסוגיית ימי הבידוד לעובדים יימשך ביום ראשון

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (רביעי) את ההסכם בין משרד האוצר והביטוח הלאומי, לפיו יינתן מענק חד-פעמי בסך של 2,000 שקלים למי שהיה מובטל במשך תקופה ממושכת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

למענק יהיה זכאי כל מי ששולמו לו דמי אבטלה בעבור תקופה של לפחות 100 ימי אבטלה, בין אם רצופים ובין אם לאו, החל מה-1 במרץ ועד 17 באוקטובר. זאת בתנאי ששכרו טרם המשבר היה נמוך מהשכר היומי הממוצע במשק. המענק יינתן גם לבני 67 שאיבדו את מקום עבודתם בעקבות המשבר.

עוד נקבע, כי בני זוג שיימצאו זכאים שניהם למענק החד-פעמי יהיו זכאים, כל אחד מהם, לתוספת למענק בסכום של 500 שקלים. התשלום יועבר על ידי המוסד לביטוח לאומי ישירות לחשבון הבנק שאליו משולמים דמי האבטלה.

מטעמו של שר האוצר ישראל כ"ץ נמסר: "כפי שהבטחתי, לא נשאיר אף אחד מאחור. מענקים אלו יסייעו למי שמובטל תקופה ממושכת ונשחק בהכנסתו , כולל בני 67 ומעלה, בעקבות הסגר וההגבלות הבריאותיות".

בתוך כך, הוועדה דנה בישיבתה גם בסוגיית ימי הבידוד לעובדים שטרם נפתרה. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת חיים כץ, הציג מתווה חדש לפיו עובד שנמצא בבידוד לא יקבל שכר על יום הבידוד הראשון בלבד. לאחר מכן, תחולק עלות הבידוד שווה בשווה בין המדינה למעסיק. בעסקים קטנים, המעסיקים עד 20 עובדים, המדינה תשלם 75% מעלות הבידוד.

עוד מוצע בהסדר, כי בגין הבידוד ינוכו עד ארבעה ימי מחלה ממכסתו השנתית של העובד. בשונה ממחלה רגילה, לא ינוכו ימי מחלה בגין סופי שבוע וחגים שאינם מוגדרים כימי עבודה. במידה ולעובד נגמרה מכסת ימי המחלה השנתית, הוא יוכל לבחור בין צבירת מינוס על חשבון ימי מחלה עתידיים, או לקבל 70% משווי שכרו מהמדינה עבור ימי הבידוד.

"במשא ומתן כל אחד צריך למשוך את החבל ולדאוג שהוא לא ייקרע, שכל אחד ירגיש ויבין שזה המקסימום שידענו להביא ברגע הזה", אמר כץ. "מבחינתי, אם המתווה יאושר – שיפרנו דרמטית את מצב העובד, שהיה הנפגע העיקרי במתווה הקודם". הדיון בסוגיה יימשך ביום ראשון הקרוב.

תגיות:נגיף הקורונהמובטלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה