חדשות בריאות

המתווה החדש: כך יחזרו התלמידים לבתי הספר

על פי המתווה שפרסם משרד החינוך, כיתות א'-ב' יחזרו ללמוד חמישה ימים בשבוע בכיתות מלאות, ואילו תלמידי כיתות ה'-ו' יחזרו לשלושה ימים בשבוע לפחות בקבוצות של עד 20 תלמידים. כיתות י"א-י"ב ילמדו בקבוצות לפחות יומיים בשבוע. המתווה אושר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם מועד יישומו כפוף לאישור קבינט הקורונה

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד החינוך פרסם היום (רביעי) את מתווה החזרה ללימודים, שגובש על ידי צוות בין-משרדי בהובלת שר החינוך יואב גלנט. הצוות כלל את שר המדע, השר להשכלה גבוהה, סגן שר הבריאות, בכירי מערכת הבריאות, נציגי האוצר ואגף התקציבים, מנכ"לי המשרדים, נציגי המל"ל, השלטון המקומי ומשרד ראש הממשלה. המתווה אושר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם מועד ואופן הפעלתו כפופים לאישור קבינט הקורונה.

על פי המתווה, תלמידי כיתות א'-ב', הלומדים כעת בקפסולות, יחזרו ללמוד בכיתות מלאות, 5 ימים בשבוע, 5 שעות ביום. הלימודים בכיתות ג'-ד' יימשכו ללא שינוי – בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, 5 ימים בשבוע, 5 שעות ביום.

בכיתות ה'-ו', שעדיין לא חזרו למוסדות החינוך, תתקיים הלמידה בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, לפחות 3 ימים בשבוע, ובמצטבר לפחות 14 שעות שבועיות.

תלמידי י''א-י''ב, שאף הם לומדים בשלב זה בלמידה מרחוק, תתקיים הלמידה בבתי הספר בקבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע. בניגוד לכיתות היסודיות, בכיתות התיכון יוכלו התלמידים לעבור בין שתי קבוצות לכל היותר (כיתה אורגנית, מגמות, הקבצות).

ניתן יהיה לערוך פעילויות חינוכיות בשטח פתוח. פעילויות אלו יתקיימו כפוף לתקנות, לפיהן קבוצה תכלול 19 תלמידים לכל היותר. ההסעות ימשיכו להתנהל ללא שינוי, בהתאם לנוהל שנקבע לתקופת הקורונה.

באשר לצהרונים – המתווה העדכני ממליץ, כי תלמידי כיתות א'-ב' המשתתפים בצהרון ישהו באותה כיתת אם שעמה שהו בשעות הלימודים, ללא מעבר בין קבוצות.

עוד נקבע במתווה, כי מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין 4 קבוצות אורגניות קבועות לכל היותר. מורה לחינוך גופני יוכל ללמד יותר מ-4 קבוצות קבועות של תלמידים, ובלבד שהשיעורים מתקיימים במרחב הפתוח או באולם ספורט. המורה מחויב לעטות מסכה כל הזמן, ולשמור על מרחק של שני מטרים לפחות בינו לבין התלמידים.

המורים השוהים בחדרי המורים, או בעת שיקיימו מפגשים בבית הספר, יקפידו על כללי הבריאות הנדרשים. מומלץ לקבוע עבורם מקומות נוספים וקבועים במתחם בית הספר, תוך עמידה בהנחיות הבריאות, וזאת כדי למנוע התגודדות בחדר מורים. ניתן להשתמש לשם כך בחדרי הספח, בספרייה, במעבדה, בסטודיו ובמרחב מוגן.

כדי להבטיח את השמירה על בריאות התלמידים וצוותי החינוך, פתח משרד החינוך משל"ט (מרכז שליטה) חדש ונרחב. במשל"ט הוצבו מערכות טכנולוגיה חדשניות ו-100 עובדים, הקולטים מידע מהשטח וממשרד הבריאות ומנטרים אותו באופן שוטף. המשל"ט מאפשר למשרד לנהל בקרה צמודה אחר התחלואה במערכת ברמת המטה, המחוז, העיר ובית הספר, ולמנוע את שרשרת ההדבקות. נתוני המשל"ט מתפרסמים לציבור באופן שוטף על ידי משרד החינוך.

תגיות:משרד החינוךמערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה