חדשות יהדות

מועצת הרבנות הראשית: "לא נאפשר בחינות לרבנות לנשים"

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, קרא לרבני ישראל לומר את דבר ההלכה בקול ברור ונחרץ באופן של "לא תגורו מפני איש". חברי מועצת הרבנות הראשית גיבו את עמדתו של הרב בהתנגדותו לקיום מבחני נשים ברבנות

  • כ"ג חשון התשפ"א
ישיבת מועצת הרבנות הראשית (צילום: דוברות) ישיבת מועצת הרבנות הראשית (צילום: דוברות)
אא

מועצת הרבנות הראשית לישראל התכנסה היום (שלישי) לישיבה, במהלכה העניקו הרבנים חברי המועצה גיבוי חד-משמעי לעמדתו של הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, בסוגיית הסמכתן של נשים לרבניות. כזכור, בעקבות עתירה שהוגשה לבית המשפט בנושא, קבע הרב נחרצות כי הרבנות הראשית לא תבחן נשים במסגרת הבחינות לרבנות שהיא עורכת.

הרבנים חיזקו את ידיו של הראשון לציון בעמידתו האיתנה על שמירת חומות הדת ועל קודשי ישראל, אל מול מאמצי הרפורמים לפגוע בקודשי ישראל וניסיונן של קבוצות שונות לחייב את הרבנות להסמיך נשים לכהן כרבניות.

חברי המועצה הוסיפו ותקפו בחריפות את הניסיון לפגוע בכהונתו של הרב הראשי ולהדיחו מתפקידו כדיין בשל דבריו. הם הדגישו את הפרצה החמורה בחומות הדת, העלולה להיגרם בעקבות עריכת בחינות לנשים ובעקבות הניסיון להטיל מורא על רבני ישראל לשאת בגאון את דבר ההלכה. הנזק, אמרו, חמור מאוד ועלול לגרום בכייה לדורות.

הראשון לציון הודה לרבנים על תמיכתם בעמדתו. הוא קרא לרבני ישראל להמשיך בפסיקת ההלכה כדרכה של תורה במסורת הדורות, וזאת ללא חשש או מורא, ולהגיד את דבר ההלכה בקול רם כפי שכתוב "לא תגורו מפני איש".

בהחלטת המועצה, שתוגש לבית המשפט כעמדת הרבנות הראשית בנושא, נכתב: "יש להתנגד בנחרצות למתן אפשרות לנשים להיבחן במסגרת הרבנות הראשית לישראל, או להענקת חסות מטעם הרבנות הראשית לבחינות בהלכה שייערכו לנשים גם שלא במסגרתה".

עוד נכתב בהחלטה כי "תפקידה של הרבנות הראשית, בהקשר דנן, הוא להוות מוסד המסמיך רבנים, ועל הרבנות הראשית להקפיד לפעול במסגרת זו בלבד. זאת, מבלי להביע עמדה ביחס להקמת מערך לימוד ובחינה בתחומים הלכתיים תחת מסגרת אחרת, בדומה למסגרות לימוד ובחינה במקצועות שונים ביהדות, אקדמיות ואחרות, שאין להן כל קשר לרבנות הראשית לישראל".

המועצה התייחסה בדבריה לגורמים העומדים מאחורי הבקשה לערוך בחינות לנשים: "לא ניתן להתעלם מכך שהעתירה שבנדון, יחד עם הליכים משפטיים נוספים המתנהלים בימים אלו, מהווה חלק ממגמה רחבה לקדם מטרות שזרות לרוח היהדות הנאמנה".

"יש בפריצת גדר זו פגיעה אנושה במסורת ההסמכה העוברת מדור לדור, וחובה עלינו כרבנות ראשית לעמוד בפרץ ולגדור את הפרצה. גם אם משמעות הדברים תהיה השבתה של מערך הבחינות וההסמכה לרבנות שמקיימת הרבנות הראשית לישראל", חתמו הרבנים חברי המועצה את החלטתם.

לבקשתם של חברי מועצת הרבנות הראשית, הרב יצחק דוד גרוסמן, הרב יהודה דרעי והרב רצון ערוסי, אליהם הצטרפו שאר חברי המועצה, סוכם כי מועצת הרבנות הראשית תיזום פנייה אל שופטי בית המשפט העליון לקיום מפגש פנים אל פנים, בו יובהר כי אל להם לבתי המשפט להתערב בענייני ההלכה המסורה לרבנות הראשית לישראל ולמועצת הרבנות הראשית.

בסיום הישיבה פנו הרבנים בקריאה לציבור להקפיד על הנחיות משרד הבריאות. כמו כן, ערכו הרבנים תפילה מיוחדת לעצירת המגפה בארץ ובעולם ולרפואתם השלמה של החולים.

תגיות:הרפורמיםהרבנות הראשיתהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה