חדשות בארץ

בדרך לרשב"י: תחנת רכבת חדשה תוקם בגליל

שרת התחבורה מירי רגב החליטה על הקמת תחנת רכבת מירון-מרום הגליל, שתשרת את תושבי הגליל ומיליוני המבקרים הפוקדים את קבר רשב"י במירון מדי שנה. מדובר בחלק מהתוכנית להקמת המסילה המזרחית, שתחבר בין אילת לקריית שמונה

  • כ"ג חשון התשפ"א
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בשורה לתושבי הצפון: שרת התחבורה מירי רגב החליטה על הקמת תחנת רכבת חדשה מירון-מרום הגליל, שתשרת את תושבי הגליל ומיליוני המבקרים הפוקדים את קבר רשב"י במירון מדי שנה. הקמת התחנה תתבצע במסגרת תוכניתה של השרה להקמת המסילה המזרחית, שתחבר בין אילת בדרום לקריית שמונה בצפון.

רגב הודיעה על החלטתה להקים את תחנת רכבת מירון-מרום הגליל במהלך פגישה שקיימה עם ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר. מדובר בחלק מפרויקט הארכת קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה, המקודם בימים אלה על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל.

הקו מכרמיאל לקריית שמונה, באורך של 55 קילומטרים, יכלול מנהרות באורך כולל של כ-20 קילומטרים. לאורכו יוקמו ארבע תחנות רכבת: באזור התעשיה כרמיאל, במרום הגליל, בחצור הגלילית ובקריית שמונה.

תחנת מירון-מרום הגליל תהיה תחנה עילית. היא תקושר באמצעות שבילי אופניים ואמצעי תחבורה משלימים, שיאפשרו הגעה נוחה ומהירה ליישובי מרום הגליל והסביבה ולקבר רשב"י שבמירון.

"אחד היעדים המרכזיים שלי כשרת התחבורה הוא חיבור כל חלקי המדינה וקירוב בין הפריפריה למרכז", אמרה רגב. "הקמת תחנת הרכבת מירון-מרום הגליל תביא בשורה למיליוני הפוקדים את קבר הרשב"י וכמובן לתושבי הצפון, כחלק מציר הרכבת המזרחית מכרמיאל לקריית שמונה, אשר תפתח בפניהם יותר אפשרויות תעסוקה, מגורים, השכלה ופנאי".

תגיות:רכבת ישראלמירי רגבהר מירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה