חדשות בעולם

ביידן לציבור האמריקני: "חורף קשה בפנינו, עטו מסכה"

נשיאה הנבחר של ארצות, ג'ו ביידן, אמר כי למרות תוצאות הביניים החיוביות של חברת פייזר בניסוי לחיסון נגד קורונה, החיסון לא יהיה זמין בחודשים הקרובים: "המסכה היא הנשק היעיל ביותר. לא משנה עבור מי הצבעתם – אנחנו יכולים להציל רבבות של חיים אם רק נעטה מסכות"

ביידן (תמונה: שאטרסטוק)ביידן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיאה הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, מסר הערב (שני) הצהרה לציבור האמריקני, בה הודיע על הקמתו של צוות ייעוץ למאבק בנגיף הקורונה.

ביידן הגיב על הודעתה של חברת פייזר, שבישרה על תוצאות ביניים חיוביות בניסוי לחיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה. הוא ציין כי מדובר ב"חדשות טובות", אולם הדגיש כי נדרש עוד זמן כדי להשלים את המשימה: "החיסון, גם אם יאושר, לא יהיה זמין בהיקף נרחב לעוד חודשים רבים. אנו עומדים בפני חורף שחור מאוד".

הנשיא הנבחר קרא לציבור להמשיך ולהגן על עצמו באמצעות עטיית מסכות והקפדה על ריחוק חברתי: "המסכה היא הנשק היעיל ביותר נגד הנגיף. החדשות של היום אינן משנות את המציאות הזו. לא משנה עבור מי הצבעתם, לא משנה באיזו מפלגה אתם תומכים – אנחנו יכולים להציל רבבות של חיים אם רק נעטה מסכות. אולי זה יציל את הילדים של המורה שלכם או את חיי הילדים שלכם. אולי זה יציל את החיים שלכם. אני מפציר בכם, תעטו מסכה".

מבלי לנקוב בשמו של דונלד טראמפ, התייחס ביידן לסירובו של הנשיא היוצא להודות בהפסדו: "הבחירות נגמרו. הגיע הזמן לשים בצד את המפלגתיות והרטוריקה שנועדה לעשות דמוניזציה לאחר. עלינו להתאחד, לרפא את הנשמה של האומה, כדי שנוכל להיאבק במשבר בצורה יעילה, כמדינה אחת".

מוקדם יותר היום, הודיעו ענקית התרופות האמריקנית פייזר וחברת הביוטק הגרמנית ביונטק על תוצאות ביניים חיוביות בשלב השלישי של הניסוי הקליני, מהן עולה כי החיסון נמצא יעיל ביותר מ-90% מהמקרים. בנוסף, לא דווח עד כה על תופעות לוואי משמעותיות בקרב כ-43,500 המתנדבים שהשתתפו בניסוי. מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אמר כי החיסון יהיה זמין לכל אזרחי ארצות הברית ללא עלות. בשבועות הקרובים פייזר צפויה להגיש למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בקשה לקבלת אישור חירום לשימוש בחיסון.

כדי לחסוך זמן, שתי החברות החלו כבר בייצור החיסון עוד בטרם הוכחו יעילותו ובטיחותו. הן צופות, כי יוכלו לייצר כ-50 מיליון מנות חיסון עד סוף השנה. מנות אלו יוכלו לספק הגנה ל-25 מיליון בני אדם, שכן בחיסון זה נדרשות שתי זריקות. בשנת 2021 צפויות החברות לייצר כ-1.3 מיליארד מנות חיסון.

ארגון הבריאות העולמי קידם בברכה את הודעתן של פייזר וביונטק. ברוס איילווארד, בכיר בארגון, אמר כי "יש עדיין עבודה רבה לעשות", אולם לדבריו מדובר ב"תוצאות חיוביות מאוד". הוא הוסיף, כי ייתכן וניתן יהיה להתחיל בשיווק של החיסון כבר בחודש מרץ 2021. בשלב הראשון יינתן החיסון למי שמשתייכים לקבוצות סיכון.

תגיות:חיסוןג'ו ביידןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה