חדשות בעולם

טראמפ פיטר את מזכיר ההגנה מארק אספר

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע על פיטוריו של אספר ומסר כי ראש המרכז הלאומי למלחמה בטרור, כריסטופר מילר, יחליפו בתפקיד

אספר (תמונה: שאטרסטוק)אספר (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הערב (שני) על פיטוריו של מזכיר ההגנה מארק אספר. טראמפ, שמסר על ההדחה בטוויטר, הוסיף כי מינה את ראש המרכז הלאומי למלחמה בטרור, כריסטופר מילר, למחליפו של אספר: "כריס יעשה עבודה נהדרת".

בחודשים האחרונים התגלעו חילוקי דעות קשים בין אספר וטראמפ במספר נושאים. בתקשורת האמריקנית העריכו, כי אם טראמפ יזכה בכהונת נשיאות שנייה – מזכיר המדינה יהיה בין הבכירים אותם יפטר. בין היתר, הביע אספר את התנגדותו לעשיית שימוש בחיילי הצבא לצורך דיכוי המהומות שפרצו בקיץ ברחבי ארצות הברית בעקבות הריגתו של האזרח האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן. טראמפ איים כי אם מושלי המדינות לא יצליחו להשתלט על המצב – הוא ישלח כוחות צבא כדי להשיב את הסדר לרחובות.

בתוך כך, האתר האמריקני "אקסיוס" דיווח הערב כי טראמפ שוקל את האפשרות לרוץ שוב לנשיאות ב-2024, ודן על כך עם עוזריו. הנשיא היוצא סירב עד עתה להודות בפומבי כי הפסיד בבחירות ליריבו הדמוקרטי, ג'ו ביידן.

בארצות הברית התפרסמו ביממה האחרונה דיווחים מנוגדים בנוגע לעמדותיהם של אנשי המעגל הקרוב לנשיא בשאלה כיצד להגיב על ניצחונו של ביידן. כתב CNN, ג'ייק טאפר, דיווח הלילה – בהסתמך על מקורות המקורבים לטראמפ – כי חתנו ויועצו ג'ארד קושנר, עורך דינו רודי ג'וליאני ויועץ הקמפיין ג'ייסון מילר לוחצים עליו לערוך עצרות ברחבי ארצות הברית כדי לחזק את תביעתו לספירה חוזרת של קולות המצביעים במספר מנדינות. מנגד, ראש הסגל בבית הלבן, מרק מדוז, ואחד ממקורביו של הנשיא, דיוויד בוסי, דוחקים בו להודות בהפסד.

אתמול פורסמו דיווחים, לפיהם קושנר דווקא ניסה לשכנע את טראמפ להכיר בהפסד, וכי לניסיון זה הצטרפה גם רעיית הנשיא, מלניה טראמפ. אלא שהגברת הראשונה מיהרה להבהיר כי עמדתה שונה: "האמריקנים ראויים לבחירות הוגנות", כתבה בטוויטר. "יש לספור את כל הקולות החוקיים ולא את הקולות שאינם חוקיים. עלינו להגן על הדמוקרטיה שלנו בשקיפות מלאה".

טראמפ, שלא דיבר בפומבי מאז יום חמישי האחרון, המשיך גם אתמול לשגר מסרים בלתי מתפשרים באמצעות הטוויטר. "ממתי התקשורת העלובה קובעת מי יהיה הנשיא הבא שלנו?", כתב. "כולנו למדנו הרבה בשבועיים האחרונים".

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה