חדשות בריאות

נתניהו: "אם לא יהיה שיפור בתחלואה – לא ניכנס לשלב ההקלות השלישי"

ראש הממשלה נתניהו, שרת התחבורה רגב ושר הבריאות אדלשטיין ביקרו בנתב"ג וחנכו את מעבדת הקורונה החדשה. נתניהו הבהיר, כי ללא שיפור במגמת התחלואה ההקלות במשק לא יימשכו: "אם התחלואה עולה – היא עולה כמו מטוס או טיל שממריא לשמיים"

נתניהו בנתב"ג (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו בנתב"ג (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שני) במעבדת הקורונה החדשה בנתב"ג, יחד עם שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין. במסיבת עיתונאים שקיים במקום, הזהיר נתניהו כי ללא שיפור במדדי התחלואה – לא ניתן יהיה להמשיך בהקלות במשק.

"אנחנו כאן עם מערך בדיקות חדיש, עם מעבדה חדישה שנמצאת בשדה, על מנת לאפשר בדיקות מהירות של יוצאים ונכנסים", אמר נתניהו. "הדבר הזה יכול לעזור לנו לחזור לשגרת תעופה טובה יותר, מהירה יותר ויעילה יותר".

"אני בהחלט מתרשם מהמאמץ הגדול שנעשה פה, ותעשו עוד יותר ועוד יותר. יותר יעיל, יותר מהר, יותר בטוח – כי אנחנו רוצים לאפשר לחבר בחזרה את ישראל לעולם".

נתניהו ציין כי מצבה הכללי של ישראל טוב יחסית לעולם: "הצלחנו להוריד את התחלואה מאחת הרמות הגבוהות בעולם, אם לא הגבוהה בעולם, לאחת הרמות הנמוכות במערב, אם לא הנמוכה שבהן – ואנחנו רוצים להתמיד בזה. הצלחנו לעשות את זה כי עשינו את זה יחד. זה לא היה קל".

"יצאנו מהשלב הראשון אל השלב השני, התחלואה מתחילה לעלות, לכן אנחנו נחליט מחר או מחרתיים לגבי השלב השלישי. אם לא יהיה שיפור במדדים – אנחנו לא ניכנס לשלב השלישי. אנחנו נעשה ביחד את הצעדים שיבטיחו שהתחלואה לא תעלה, כי אם התחלואה עולה – היא עולה כמו מטוס או טיל שממריא לשמיים. זה הורס את הכלכלה, וזה גובה מחיר עצום בחיים ובבריאות של האזרחים. לכן אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם".

שרת התחבורה רגב אמרה: "אנחנו חונכים היום את המעבדה בנתב"ג. עם כניסתי לתפקיד הבטחתי שתהיה מעבדה שתיתן פתרון מהיר ליוצאים ולנכנסים, ובעלות כספית נמוכה. זו בשורה אמיתית לאזרחים. חוץ מיפן, אין עוד שדה תעופה בעולם שמאפשר באותו אתר לבצע דיגום, להגיע איתו למעבדה ולקבל תשובה תוך ארבע שעות".

שר הבריאות אדלשטיין התייחס למגמת העלייה בתחלואה: "בואו לא נהיה פראיירים, ולא ניתן לאלה שעוברים על ההנחיות וההחלטות של מערכת הבריאות לקבוע לנו שהתחלואה תחזור. אנחנו נוהגים בזהירות, יוצאים מהסגר בצורה הדרגתית, ולצד זה רואים לצערי הפרות בכל רחבי הארץ – התקהלויות ופתיחות ללא אישור. בואו נפסיק להיות פראיירים, ננהג כולנו בצורה רצינית על מנת שנגיע בסופו של דבר לשדה תעופה מלא, לקניונים ושווקים פתוחים, לחנויות פתוחות, לתרבות וספורט. את כל זה אנחנו יכולים לעשות רק ביחד".

תגיות:נתב"גמירי רגביולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה